مطابق با گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در جریان یک محفل قرآنی که در حسینیه امام خمینی (ره) بعد از ظهر امروز برگزار شد، به آیه‌ی «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» اشاره کرده و گفته: الهی‌ها انبیای مجید را برای رسیدن جامعه به عدل و انصاف فرستاده‌اند و اگر موانعی در مسیر اجرای این اصول وجود داشته باشد، تحقق عدل ممکن نخواهد بود.

او با تأکید بر اینکه تحقق عدل به همبستگی و همدلی مردم نیازمند است، گفت: قیام به عدل کاری است که رو به جلو و در عصر ظهور به کمال می‌رسد. اما باید توجه داشت که برخی افراد در این مسیر موانع سر بیاورند و راه را ببندند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از چالش‌های اصلی جوامع اسلامی، نفوذ ارزش‌ها و مفاهیم مادی غرب است که با برنامه‌های فراگیر و جهانی، تلاش می‌کنند تا از تحقق عدل و انصاف جلوگیری کنند. درflate زمان غیبت، برخی افراد با ایستادگی خود در مسیر عدل، با موفقیت امتحان می‌شوند.

آیت الله میرباقری تأکید کرد: تحقق عدل بدون وجود امام، محور حق، ممکن نیست زیرا بدون این شخصیت، تعریف صحیحی از عدل وجود نخواهد داشت. برای قیام به عدل، نیاز به پیامبر، کتاب، و امام است و خداوند در دوران غیبت، خوب و بد را از هم می‌Tro جدا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح بزرگ الهی برای تحقق عبودیت و عدل، قدرت کافی از خدای متعال برخوردار است. هرچه خداوند اراده کند، آن حکم می‌گذارد اما این طرح دو دوره دارد: دوران غیبت امام و دوران ظهور ایشان که در آن عدل كامل خواهد رخ داد.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: اهداف الهی این هستند که امتی ساخته شود که در پی انبیای الهی قیام به عدل کند و اگر کسی در زمان غیبت بر این طرح ایمان داشته باشد، به طور مطمئن در راستای قیام به عدل پیشرفت کرده است.

او با اشاره به روایاتی که می‌گویند کسی در زمان غیبت که بر این طرح ایمان داشته باشد، چون کسی که به کنار پیامبر اسلام (ص) و امام زمان (عج) شهید شده‌است، توضیح داد: معنی این ایناست که این افراد در حمایت از عدل پیش می‌روند و این رفتارها تک‌تکيناها مطلق ایمان در زمان ظهور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین اشاره کرد: بازگشت نظام ارزش‌ها به نوعی پرستش جامعه بر می‌گردد. اگر جامعه‌ای بر اساس پرستش نیروهای منفی حرکت کند، ارزش‌ها آن هم بر اساس این پرستش‌ها شکل می‌گیرد. در جامعه اسلامی، امام می‌تواند میزان اصیلی باشد که اگر جاری شود، اعتدال و خیر رخ خواهد داد، اما در صورت تعدد آله%!‌ها، نظام جامعه نیز همچون آن‌ها فاسد خواهد شد.

او در پایان گفت: خداوند متعال میزان را برای اجرای طرح عدل الهی در جامعه فرستاده است.

توسط jahankhabari.ir