شرکت‌های هواپیمایی در ایالات متحده تا مدت‌کوتاهی پیش از اوج ناامیدی خود، به دورانی از چشم‌انداز بهتر امیدوار بودند. ظرفیت محدود و تقاضای بالای سفر، نویدگران سال‌های پرآ呟د برای این شرکت‌ها بود. اما با واردات‌گذاری مالیات‌های گسترده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، و محدودیت‌های دولتی در هزینه‌ها، تمام این آرزوها منقضی شد.

در دوران ترامپ، هم‌زمان با افزایش عدم قطعیت اقتصادی، گردشگران و شرکت‌ها مخارج خود را کاهش دادند، که در نتیجه، شرکت‌های هواپیمایی مجبور شدند پیش‌بینی سود خود را برای سه‌ماهه اول سال تغییر دهند. سفر، به عنوان یک هزینه غیرضروری برای بسیاری از مردم و شرکت‌ها، انتظار می‌رود که افت نرخ رشد اقتصادی این شرکت‌ها همچنان ادامه داشته باشد، در حالی که تورم بالا نیز چشم‌انداز سال را مبهم‌تر کرده است.

شاخص شرکت‌های هواپیمایی مسافری در فهرست ۵۰۰ سهام برتر اس‌اندپی تا اين‌جا حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است. سهام شرکت‌های دلتا و یونایتد ایرلاینز هر دو حدود ۲۰ درصد افت داشته‌اند، و حتی شرکت‌هایی مانند فرانتیر ایرلاینز، که شرکت‌های ارزان‌قیمت هستند، نیز ۲ درصد کاهش رشد نشان می‌دهند.

با کاهش تقاضا، شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از افت قیمت بلیت‌ها و حفظ سودآوری خود، شروع به کاهش ظرفیت پروازهای خود کرده‌اند. در دو هفته گذشته، شرکت‌های مختلف مانند فرانتیر، دلتا، یونایتد، امریکن ایرلاینز، جت‌بلو و ایلانت ظرفیت پروازهای خود را برای سه‌ماهه دوم سال (آوریل تا ژوئن) کاهش داده‌اند. اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد ایرلاینز، هشدار داده است که اگر تقاضا بهبود نیابد، ممکن است ظرفیت صنعت هواپیمایی تا نیمه‌دهداره دوم ماه اوت (اواخر مرداد) به سختی کاهش یابد.

با این حال، پروازهای لوکس و بین‌المللی همچنان در سطح بالایی مانده‌اند. یونایتد ایرلاینز گزارش داده است که رزروهای بین‌المللی در فصل بهار نسبت به همان ماه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است. این موضوع بخشی از این که از تقاضای کاهش یافته مربوط به مسائل اخیر ایمنی پروازها نیز است. نگرانی‌های ایمنی هواپیما در ماه فوریه به بالاترین سطح خود رسید و جست‌وجوها برای صحت ایمنی هواپیماها تا ۹۰۰ درصد افزایش یافته است.

شرکت‌های هواپیمایی پیش‌بینی‌های خود مشروط به بهبود وضعیت ایمنی پرواز‌ها را ارائه می‌دهند، اما همان‌طور که فشارهای اقتصادی بر ادامه است، اطمینان کمتری دارند. نتایج یک نظرسنجی که در روز چهارشنبه منتشر شد، از کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان در ایالات متحده در ماه مارس به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال گذشته نشان می‌دهد. انتظارات آینده از دستآوردها، شرایط تجارت و بازار کار نیز به کمترین سطح خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۸ درصد کاهش یافته است، در حالی که فروش در ژانویه ۳۹ درصد افزایش یافته بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط آژانس امنیت حمل و نقل ایالات متحده، رشد سالانه مسافرت‌ها در ماه مارس نیز با کاهش مواجه شده و به میزان بسیار کمی ۰.۷ درصد رسیده است، در حالی که در ژانویه این میزان به ۵ درصد می‌رسید.

توسط jahankhabari.ir