بر اساس گزارشهای ارائه شده توسط بولتن نیوز و بیانهای صبح نو، سال گذشته از دیدگاه تولید آثار سینمایی و تلویزیونی، یکی از ضعیفترین سالها بود. در سینمای ایران، فیلمی که بتوان به آن لقب «بهترین» داد، وجود نداشت.
در حوزه سریالسازی نیز، وضعیت کمابیش رضایتبخش نبود. هیچیک از سریالهای ایرانی، چه در تلویزیون چه در پلتفرمهای آنلاین، موجب ارضای من نبودند. به نظر میرسد که سال ۱۴۰۳، بدترین سال برای تولید سریالها در ایران بوده است.
تفاوت اساسی بین سینمای ایران و سینماهای صنعتی مانند آمریکا، فرانسه، آلمان و کرهجنوبی در این است که این کشورها به مسائل روز کشور خود و جهان حساستر بودهاند. در مقابل، سینمای ایران در سالهای اخیر نسبت به موضوعات ملی و بینالمللی پاسخهای کمازکمتری داده است. معترفام که تولید فیلمهای راهبردی در سالهای اخیر تا حدودی افزایش یافته است؛ اما همچنان در این زمینه کمتوجهی وجود دارد.
به خودیsamecout، جوایز خارجی نه تنها به سینمای ایران کمک نکردهاند، بلکه ا⛵ محمد میگوید که بسیاری از فیلمسازانی که این جوایز را اهدا شده به آنها، پس از آن دچار رکود شدهاند.