답рем، متن مورد نظر براساس درخواست شما بازنویسی شده است:

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی باcentins آن که معلمان باید هم در گزینش عقیدتی و هم در گزینش روانشناختی بررسی شوند، اعلام کرد که کمیسیون آموزش به مسئله تنبیه بدنی دانش‌آموزان توجه خاصی خواهد شد. او اضافه کرد که سوابق تحصیلی و نحوه پذیرش معلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسین حق وردی، عضو هیئت نمایندگان، در واکنش به حادثه تنبیه بدنی ۱۳ دانش‌آموز در روستای کرجو توابع شهرستان سنندج، ایشان از اهمیت گزینش روانشناختی معلمان تاکید کرد. او بر این نکته برجسته شد که معلمان باید در تمام جنبه‌های روانشناسی، رفتارشناسی و گرایش‌های فکری بررسی شوند.

حق وردی همچنین بر این نکته تأکید کرد که هنگامی که معلمان بر اساس توانمندی‌های رفتاری انتخاب می‌شوند، اطلاعات روانشناختی و رفتارشناسی آنها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. او به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر مدل‌های مشاوره‌ای و رفتارشناسی وجود ندارند که این نوع حوادث را جلوگیری کنند.

هماهنگی این نماینده بر روی مسئله خشونت در مدارس و آسیب‌های به روحیه و آینده دانش‌آموزان تأکید کرد و اعلام کرد که کمیسیون آموزش تلاش می‌کند تا با تحلیل‌های جدی از این حوادث مواجه نگردد.

در ادامه، حق وردی بر خلق یک کمیته برای پیگیری حوادث خشونت‌آمیز تاکید کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست که این موضوع را جدی بگیرد. او همچنین به نقش مهم مشاوران مدارس در جلوگیری از خشونت اشاره کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، جبران، بر اهمیت فرهنگیزسازی دانش‌آموزان تاکید کرد و بر چالش‌های کمی و کیفی در سیستم تربیت معلم تأکید کرد. او اعلام کرد که تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان می‌تواند نقش مؤثری در اصلاح وضعیت سیستم آموزشی کشور داشته باشد.

توسط jahankhabari.ir