**曙**

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، در مصاحبه‌ای درباره شرایط دولت و برنامه‌های مختلف اظهار داشت: “کاری که رهبر معظم انقلاب از دولت رئیسی خواسته بود، نوعی کار و خدمت محسوب می‌شد. این عبارت هم‌زمان با آغاز کارهای مهمی در کشور بود که نمونه‌های آن را شاهد بودیم.”

در ارتباط با حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، بذرپاش که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نورت‌غرب کشور رخ داد، این‌گونه گفت: “امروزه تک‌بعباد بود می‌خواستم که سر تیم حفاظت رئیس‌جمهور باشم. وسایل شخصی من در آن بالگرد بود و تشریفات هم به من اعلام کرد که در بالگرد حامل آقای رئیسی باشم. من زودتر بعلت حضورم در مکان بالگرد و آنجا قدم می‌زدم، شهدا با یک خودروی ون رسیده و سوار بالگرد شدند.”

در ادامه بذرپاش اشاره کرد: “پس از این ماجرا، به تشریفات گفتم که کیف دستی و کت من را از بالگرد بدهند و خود با بالگرد دیگری برگشتم. بعد از حرکت به سمت پالایشگاه تبریز و در زمانی حدود ساعت ۱۳:۴۵، در محل معدن مس سونگون فرود آمدیم و متوجه شدیم که تماس با بالگرد رئیسی قطع شده. شهید آل‌هاشم پاسخ خلبان را داد و متوجه شدیم که بالگرد زمین خورده، امید داشتیم که سرنشینان زنده باشند. سریعاً با چند خودرویی به سوی منطقه حرکت کردیم.”

بذرپاش توضیح داد: “مهم‌ترین مشکل مه سنگین بود که همه‌جا را رنگ‌آمیز کرده بود و جست‌وجو تیم‌ها را دشوار می‌کرد. منطقه پوشش گیاهی خاص داشت و حتی پهپادها نیز نبودند توانایی جست‌وجو در ارتفاع درخت‌ها و پوشش گیاهی سنگین. تیم‌های جست‌وجو بعد از ساعات از ساعت‌ها به روستای اوزی رسیدند، اما اهالی روستا هیچ صدایی از بالگرد یا انفجار نشنیده بودند. روی شمعه شید که محل حادثه حدود ۸۰۰ متر با روستا فاصله داشت. روز دوشنبه در صبح‌های ابتدایی بالگرد پیدا شد و تیم‌های جست‌وجو با همکاری سردار سلامی و سایر اعضای ستاد جست‌وجو به محل حادثه رفتند.”

در نهایت، بذرپاش از شهید رئیسی به عنوان شخصیتی با ویژگی‌های منحصر به فرد یاد کرد: “شهید رئیسی اهل قانون و کار جهادی بود. همچنین، حلم او در مواجهه با فشارها و چالش‌های گوناگون رئیس‌جمهوری بسیار مطرح بود. او همیشه بر تبعیت از رهبر انقلاب تأکید داشت و احترام زیادی به نظرات و مانوفیات معظم‌له داشت.”

توسط jahankhabari.ir