### انقلابی در صنعت خودرو
نسل پنجم تکنولوژی هیبرید، با عملکرد و بازدهی بهارزه، با محصولات پلاگینهیبرید پیشرفته برند فونیکس NEV وارد بازار ایران میشود. این برند از سال 1402 با تولید و مونتاژ اولین خودروی پلاگینهیبرید در ایران، وارد صنعت خودروهای انرژی نو شده است. در دوران کوتاهی کمتر از دو سال، با تولید مدلهای تیگو 8 پرو پلاگینهیبرید، تیگو 7 پرو پلاگینهیبرید و واردات خودروی برقی FX، بروزندگی خود را در این صنعت ثابت کرده است.
با شگفتهسازی بازار خودرو ایران از محصولات پلاگینهیبرید خود، فونیکس NEV از توانمندیهای شرکت مادر بهره گرفته و نسل پنجم تکنولوژی هیبرید خود را با نام MSH معرفی کرده است. این نسل تکنولوژی پیشرفته، با بهبود شایستهای در بازدهی موتور، گیربکس و باتری، قابلیت تأمین نیازهای بخش گستردهای از مصرفکنندگان و علاقهمندان را فراهم کرده است.
#### موتور بنزینی
در تکنولوژی جدید سوپر هیبرید، از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو GDI استفاده شده است که پیشرفتهایی حاصل از پاشش مستقیم سوخت و فناوریهای پیشرفته موجب افزایش بازدهی به همراه کاهش مصرف سوخت تا 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر شده است.
#### گیربکس و موتورهای برقی
گیربکس پیشرفته DHT، که برای محصولات فونیکس NEV طراحی شده است، در نسل جدید به دو نسخه یک دنده و سه دنده تبدیل شده است. این سیستم بازدهی موتورهای برقی را به حداکثر 98.5٪ ارتقا میدهد و صرفهجویی در انرژی را به شکل قابل توجهی بهبود میآورد. همچنین تعویض دندهها نرمتر میشود و برد حرکتی تحت شرایط استاندارد تا 1200 کیلومتر میرسد.
#### باتری
یکی از جهشهای بزرگ در نسل پنجم این تکنولوژی استفاده از باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) است. این باتریها از دوام و ایمنی بالا برخوردارند و پایداری حرارتی بسیار خوبی دارند. احتمال آتشسوزی نیز بهطور قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین، عمر باتری به بیش از 10 برابر رقبا ارتقا یافته است.
در مورد محافظت از باتری، از فریم آلیاژ آلومینیوم و استیل مقاوم استفاده شده و دمای عملیاتی آن از منفی 35 درجه تا مثبت 60 درجه سانتیگراد را پوشش میدهد. باتری از استاندارد IP68 برخوردار است که ایمنی بالای آن را تضمین میکند. همچنین، امکان استفاده از باتری برای تامین مصرفکنندهها در سفر و کمپینگ از طریق ویژگی V2L وجود دارد.
با ورود تکنولوژی پیشرفته MSH، فونیکس NEV گام مهمی در تکنولوژی خودروهای پلاگینهیبرید برداشته است. این برند مصمم است با نوآوریهای فناوری و پیشرفتهای مستمر، تکنولوژی را در دسترس عموم مردم قرار دهد و راهکارهای حملونقل کارآمدتر، سازگار با محیط زیست و هوشمندتری را تأسیس کند. هدف نهایی این برند، ارائه سبک زندگی بهتر و پایدارتری به مصرفکنندگان در کشورمان است.