چه کسی پاسخگوی اهمال‌کاری‌های زنجیره‌ای است؟

در شرایطی که کشور درگیر تهدیدات خارجی از سوی جنایتکارترین رژیم اشغالگر و متجاوز است، و مدافعان جان‌برکف از سپاه و ارتش در حال پاسخگویی قاطع هستند، کم‌کاری‌ها و رفتارهای مشکوک در دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌تواند زمینه‌ساز نارضایتی عمومی باشد.

بانک سپه و بازی با اعصاب بازنشستگان نیروهای مسلح
بولتن نیوز، علیرضا حسینی : بانک سپه هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل حمله سایبری، کلیه حساب‌های مشتریان غیرفعال شده است. این اختلال سراسری باعث شد خدمات‌رسانی به مشترکان به‌طور کامل متوقف شده و دسترسی بسیاری از شهروندان – خصوصاً حقوق‌بگیران – به حساب‌های خود قطع گردد.

 

حمله سایبری یا ضعف مدیریتی؟

 

هرچند سخنگوی دولت روز چهارشنبه گذشته وعده داد که ظرف چند ساعت آینده مشکل بانک سپه، مشابه بانک صادرات و پاسارگاد، برطرف خواهد شد، اما در عمل این وعده محقق نشد و پیامدهای این اختلال همچنان ادامه دارد.

 

 پیامک‌های مبهم و وضعیت آشفته کارت‌های بانکی

 

در دو روز گذشته، پیامک‌هایی با مضمون تغییر رمز کارت برای بسیاری از مشتریان ارسال شده است. با این حال، پیام‌های ارسالی سردرگمی بیشتری به وجود آورده‌اند؛ چرا که در برخی موارد چند پیامک برای یک فرد ارسال شده اما فقط یکی از کارت‌ها فعال است و سایر کارت‌های بانکی از جمله کارت حقوق یا یارانه بدون اطلاع‌رسانی دقیق، غیرفعال مانده‌اند.

 

این وضعیت، مشتریان – به‌ویژه افراد مسن و بازنشستگان – را با سردرگمی و نگرانی مضاعف مواجه کرده است.

 

سردرگمی بازنشستگان در دریافت حقوق

 

در زمان پرداخت حقوق، مسئولین اعلام کردند که در صورت عدم رفع مشکل، مبالغ به حساب‌های دیگر مشتریان در بانک‌هایی نظیر ملی، ملت، کشاورزی یا صادرات واریز خواهد شد. این اقدام ظاهراً برای برخی شاغلان صورت گرفت، اما برای بازنشستگان نظامی و مستمری‌بگیران، سردرگمی شدیدی به‌وجود آمده است.

 

برای مثال، یک بازنشسته محترم اعلام کرده که هیچ حساب فعالی جز در بانک سپه ندارد، اما کارمندان به وی گفته‌اند حقوقش به بانک صادرات واریز شده است. مراجعه به بانک صادرات هم نشان داده که هیچ مبلغی به حساب وی منتقل نشده است. این ماجرا برای ده‌ها نفر دیگر نیز تکرار شده است.

 

فیش حقوقی مبهم؛ اطلاع‌رسانی ناقص

 

با وجود اینکه فیش‌های حقوقی صادر شده‌اند و در پایین آن‌ها اشاره شده که «حقوق به بانک دیگر واریز شده»، مشخص نشده که به کدام بانک. آیا درج ساده نام بانک مقصد در فیش حقوقی، کار دشواری بود؟

 

در این میان، رنج و تحقیر بازنشستگان که عمر خود را صرف امنیت این کشور کرده‌اند، نه‌تنها جبران نشده بلکه پاسخگوی مشخصی نیز وجود ندارد.

 

آیا این وضعیت بخشی از سناریویی هدفمند است؟

 

در شرایطی که کشور درگیر تهدیدات خارجی از سوی جنایتکارترین رژیم اشغالگر و متجاوز است، و مدافعان جان‌برکف از سپاه و ارتش در حال پاسخگویی قاطع هستند، کم‌کاری‌ها و رفتارهای مشکوک در دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌تواند زمینه‌ساز نارضایتی عمومی باشد.

 

آیا مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و ریاست محترم جمهوری توجه دارند که چنین عملکرد ضعیف و شائبه‌برانگیزی می‌تواند بخشی از سناریویی هدفمند برای بر هم زدن آرامش روانی مردم باشد؟

 

درخواست: پاسخگویی، شفافیت و احترام به کرامت بازنشستگان

 

اکنون زمان آن است که مسئولان مربوطه، با دقت و سرعت، مشکلات پدید آمده را ریشه‌یابی و حل کنند زیرا بازنشستگان نیروهای مسلح، سرمایه‌های بی‌صدای امنیت کشورند؛ بی‌احترامی به آن‌ها، بی‌احترامی به عزت ملی است.

source

توسط jahankhabari.ir