محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور، امروز در ادامه بازدیدهایش از وزارتخانهها و مؤسسات دولتی در دوران جنگ ۱۲ روزه، به شرکت توانیر و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان حضور یافت. در این ملاقات، او قدردانی از تلاشها و خدمات ارائه شده در این دوران کرد.
عارف با هنگام مراجعه به شرکت توانیر، به حساسیت و اهمیت بیشتر شبکه برق و آب در گذشت ۱۲ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور اشاره کرد و گفت: “وزارت نیرو در طول این دوران طیفی از ظرفیتهای خود را در مدیریت بحران و حفظ پایداری شبکه انرژی کشور به نمایش گذاشت.”
او همچنین به حضور غیر معمول مردم در صحنه و مراسم تشییع شهدا اشاره کرد و اضافه کرد: “مردم از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون وفاداری خود را نشان دادهاند. با وجود برخی مشکلات و مسائلی که وجود داشته، در جنگ ۱۲ روزه نشان دادند که خود را صاحب کشور و وفادار به انقلاب میدانند.”
معاون اول رئیسجمهور تاکید کرد که انتظار نمیرود شیطنتهای دشمنان با توقف جنگ خاتمه یابد و برای همین باید شرایط خاص کشور فرض شود. او اضافه کرد: “باید آمادگی کامل را حفظ کنیم، به خصوص در حوزه آب و برق، که حائز اهمیت اساسی هستند.”
عارف اهمیت امنیت سایبری را خاطرنشان کرد و گفت: “امنسازی شبکهها باید در اولویتها قرار گیرد تا دشمنان نتوانند آسیبهایی به شبکهها وارد کنند.” او همچنین به ضرورت ارتقای بهرهوری از تولید تا مصرف و کاهش پرتبالای شبکههای آبرسانی کشور اشاره کرد.
در بخش بعدی، وزیر نیرو و مدیران ذیربط گزارشی از وضعیت صنعت برق و آب کشور در دوران جنگ ۱۲ روزه ارائه کردند.
در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز عارف حضور یافت و اهمیت این سازمان در حفظ پایداری اقتصادی کشور را خاطرنشان کرد. او گفت: “این سازمان نقشی مهم برای حمایت از معیشت مردم و حقوق تولیدکنندگان دارد و نظرات آنها در جلسات ستاد تنظیم بازار مورد توجه قرار میگیرد.”
عارف تاکید کرد که تجربیات موفقیتآمیز در انقلاب، به خصوص دوران جنگ ۸ ساله و کرونا، به مردم نشان دادهاند که با همدلی و هماهنگی میتوان به پیروزیهای خوبی دست یافت. او گفت: “همواره حضور مردم به پیروزی ما منجر شده است، و امید میرود درچهارچوب آمادگی مداوم و آرامبخش خانم، همچنان به این موفقیتها دست یابیم.”
او همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خواست تجربیات ۱۲ روزه جنگ را تحلیل کنند تا نقاط ضعف و محدودیتهای امکانپذیر را شناسایی کنند.
حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، نیز به اقدامات این سازمان در جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد، که شامل نظارتهای میدانی، جلوگیری از گرانفروشی، بررسی ذخایر کالاهای اساسی و نیازهای تولیدی بود.