اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به انتقاد از تصمیمگیریهای ناپاک بمبنای بخشنامه آموزش و پرورش در تغییر ساعت مدارس اعلام کردهاند. اکبر پولادی، عضو این کمیسیون در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، اعلام کرد که به دلیل کمبود اطلاعرسانی مناسب، این طرح به نتایج مورد انتظار نرسیده است. او بر اهمیت توجیه درست طرحها و اطلاع دادن عمومی در زمان مناسب تاکید کرد.
پولادی ادامه داد: “باید شفافیت در ارائه دلایل و اهداف هر طرح وجود داشته باشد تا بتوان موفقیت آن را تحصیل کرد”. او همچنین گفت که تغییر ساعت مدارس برای دانشآموزان دوره ابتدایی غیرممکن است. مثال زدن از نیاز به حضور دانشآموزان در سرکلاس سهگانه یا چهارگانه، او به این نکته اشاره کرد که کودکان ممکن است باید هفتم.FileNotFoundException (/debug/variables/classdocs/output/classes_6.html 11:50: File not found: /debug/variables/classdocs/output/classes_6.html) صبح خانه را ترک کنند تا فاصله خانه تا مدرسه را طی کنند، که این برای کودکان کوچک و خانوادههای آنها آسیبزاییست.
او همچنین مدعی شد که مدارس ابتدایی در فصول گرم به مصرف برق بالایی نیاز ندارند و این موضوع نشان میدهد که این طرح از پختگی لازم برخوردار نیست. پولادی اضافه کرد: “انتظار میرفت اجراییان این طرح با دقت و آمادگی بیشتری روی آن کار کنند، اما در عمل چنین نبوده و اطلاعرسانی به دست آوردن نجاح برنامه را غیرممکن کرده است”.