به گزارش خبرگزاری 24 آنلاین، هر نسلی با شخصیتهای انیمیشنی خاص به کودکی میرسد و با آنها به بزرگسالی میرسد. شخصیتهای والت دیزنی که گاهی نماد خرده کودکان بودهاند، اکنون جای خود را به شخصیتهای جدیدتری دادهاند که شاید کمتر در دنیای انیمیشن آشنایی پیدا کرده باشند، اما برای بسیاری از کودکان امروز، هنوز جذاب و محبوب میباشند.
### کرومی: شخصیتی خشن با بازیگوشیهای دوستانه
کرومی یکی از شخصیتهای به سرعت محبوب در میان کودکان است. اما مهمل، کرومی چیست و از کجا آمده؟ کرومی یکی از شخصیتهای ژاپنی شرکت سانریو است. این شرکت که در سراسر جهان معروف است، شخصیتهای کارتونی و محصولات مرتبط با آنها را تولید میکند. کرومی بخشی از مجموعهای با نام هلو کیتی است.
کرومی در سال 2005 به عنوان یک شخصیت منفی در انیمیشن «اونه گای مای ملودی» معرفی شد. او به عنوان رقیب مای ملودی، یکی از شخصیتهای محبوب سانریو، به چشم افتخاد درآمد. با ظاهری تند و شیطانی، کرومی سریعاً توجه مخاطبان را جلب کرد. او به دلیل نقشههایی که برای مقابله با ملودی داشت، به یک شخصیت منفی معروف شد.
با گذشت زمان، شخصیت کرومی تغییر کرد. در سریهای بعدی انیمیشن، او به تدریج به یک شخصیت چند بعدی تبدیل شد که نه تنها شیطنتهای خود را حفظ کرد، بلکه جنبههای مثبت و دوستانهتری نیز نشان داد. این تغییر به کرومی اجازه داد تا به محبوبیت بیشتری دست یابد و با کودکان و بزرگتران ارتباط بهتری برقرار کند. کرومی در روز هالووین به دنیا آمد، به موسیقی راک و متال علاقهمند است و گیتار الکتریک مینوازد. رنگهای مورد علاقه او سیاه و صورتی تیرهاند که با شخصیت سرکش و خشناش همگونی دارد. غذاهای مورد علاقه او گوشت و پیازچه هستند.
### لبوبو: غول کوچکی که همه را به دنبال خود میکشد
شخصیت لبوبو در حدود 10 سال است که تولید و معرفی شده است، اما اخیراً به دلیل حضور قوی در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تیکتاک، ترند شده و دل کودکان ایرانی را برده است.
در سال 2016، کاسینگ لانگ، یک تصویرگر اهل هنگکنگ، مجموعهای داستانی به نام The Monsters خلق کرد. این مجموعه شامل شخصیتهای مانند زیمومو، اسپوکی، پاتو و لابوبو بود. لابوبو یک شخصیت بازیگوش با چهرهای منحصربهفرد، گوشهای بلند و 9 دندان تیز است که از شخصیتهای فولکلور شمال اروپا الهام گرفته شده است.
لبوبو با تشکر از سلبریتیها به محبوبیت خود دست یافت. در اواخر 2024، هنرمندانی مثل اعضا گروه K-pop بلکپینک، با نمایش مکرر این عروسک در استوریهای اینستاگرامی و استفاده از آن در استایل شخصی خود، موجی از علاقه و تقاضا را در بین طرفداران خود، بهویژه در جنوب شرق آسیا، برانگیختند.
این نوع بازاریابی، که بر مبنای الحاق احساسات و الگوبرداری از افراد تأثیرگذار است، باعث گستردهشدن دایره علاقهمندان شد و لابوبو را به یک محصول محبوب و پرتقاضا تبدیل کرد. در انگلستان، علاقهمندان این عروسک از صبح بازار را برای خرید این غول کوچک و غیرآشنای زیبا محاصره میکنند. قیمت این عروسک حدود 17.5 پوند است، اما اغلب موجودی آن در کمتر از نیمساعت به پایان میرسد.
یکی از دلایل محبوبیت این عروسک، الگوهای غافلگیرکنندهای است که هنگام خرید وجود دارد. به این معنی که این عروسکها به صورت بستههای شانسی فروخته میشوند و تا زمانی که بسته را باز نکنید، نمیدانید کدام مدل و رنگی را به دست آوردهاید. این سورپرایز احتمالاً یکی از نقاط قوت بازاریابی این محصول است.