طرفداری | فیل فودن در این فصل عملکردی درخشان داشته و احتمالا در مجموع کلیدی ترین بازیکن فصل تیمش به حساب می آید. او تاکنون در 38 بازی در تمامی رقابت ها 18 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده است.

فودن در این فصل در پست های مختلفی از جمله وینگر، هافبک هجومی و مهاجم کاذب بازی کرده و در همه آنها عملکردی قابل قبول ارائه داده است. این ملی پوش انگلیسی با تکنیک و دریبلینگ فوق العاده خود، بارها مدافعان حریف را به دردسر انداخته و موقعیت های گلزنی زیادی برای خود و هم تیمی هایش ایجاد کرده است.

اخیرا پپ گواردیولا به این بازیکن لقب بهترین بازیکن لیگ برتر داده است. اسکای اسپورتس آماری منتشر کرده که نشان می دهد اگر فودن بهترین بازیکن لیگ نباشد، می تواند به راحتی ادعا کند که بهترین بازیکن منچسترسیتی است.   جایگاه و آمار فیل فودن در منچسترسیتی رتبه دوم در گل های زده مورد انتظار (Expected Goals) با 12.9  رتبه اول در پاس گل های مورد انتظار (Expected Assists) با 9.6  رتبه اول در تعداد لمس توپ در محوطه جریمه حریف با 225 بار رتبه دوم در خلق موقعیت (Chances Created) با 82 بار رتبه اول در خلق موقعیت در جریان بازی (Chances Created from Open Play) با 74 بار رتبه اول در به دست اوردن مالکیت توپ در یک سوم هجومی زمین (Possession Won in Final Third) با 37 بار

source

توسط jahankhabari.ir