به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رویارویی شیر و اسب آبی ممکن است یک مبارزه دور از انتظار به نظر برسد، اما از اینکه چه تعداد کلیپ از این نوع برخورد را می‌توان در اینترنت یافت، شگفت‌زده خواهید شد. کلیپ ارائه شده در زیر یک موقعیت معمولی است. شیرها در کنار رودخانه در حال استراحت هستند و در ابتدا از نزدیک شدن اسب آبی آگاه نیستند. اسب آبی تقریباً به طور کامل در آب فرو رفته است و به آرامی به سمت شیر می رود، بنابراین تشخیص آن چندان آسان نیست. هنگامی که اسب آبی از آب خارج می شود، زبان بدن و حرکاتش به وضوح خشمش را به تصویر می کشد. اسب ابی مستقیما به سمت شیرها حمله می‌کند و شیرها فقط فرار می‌کنند!

آیا شیرها به طور معمول اسب آبی می خورند؟

شیرها گوشتخواران اجباری هستند به این معنی که برای زنده ماندن باید حیوانات دیگر را بخورند. در کل، آنها فرصت طلب هستند و هر چه به دستشان برسد می خورند. با این حال، آنها الگوهای فصلی طعمه دارند و تمایل دارند بر روی چند گونه شکار کلیدی تمرکز کنند که در صید آنها متخصص هستند.

این گربه های بزرگ مایل به مقابله با طعمه های بزرگ هستند و برای انجام این کار خطرات شخصی قابل توجهی را متحمل می شوند. از آنجا که آنها اغلب به صورت پراید (گله ای) شکار می کنند، می توانند بر حیواناتی که بسیار بزرگتر و سنگین تر از آنها هستند غلبه کنند. با این حال، شواهد مستند زیادی مبنی بر زخمی شدن شدید شیرها یا حتی کشته شدن شیرها توسط حیواناتی مانند گاومیش وجود دارد.

یک شیر بالغ با تجربه مطمئناً می تواند گوساله اسب آبی را هدف قرار دهد و این غیرعادی نیست. آنها همچنین می توانند بر یک اسب آبی مجروح یا مسن غلبه کنند. با این حال، یک اسب آبی بالغ سالم، حتی برای قوی ترین شیر نیز چالش برانگیز خواهد بود. ممکن است این شیرها به تازگی غذا خورده باشند، زیرا معمولا بعد از یک وعده غذای بزرگ آب می نوشند. ممکن است آن‌ها آنقدر سیر بوده باشند عقب‌نشینی کردند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

source
سئو سایت

توسط jahankhabari.ir