**حوajoالاسلام والمسلمین سعیدی: اصول و مبانی انقلاب اسلامی استوار مانده است**
حوajoالاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در جمع روحانیون ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز مبنی بر این بیان کرد که انقلاب اسلامی ایران به همان اصول اصلی خود استوار مانده و هرگز زیر سؤال بردن نشده است. وی اضافه کرد که “استخوانبندی، سازمانبندی، اصول و مبانی انقلاب اسلامی همگی استوار هستند.”
سعیدی مسائل مختلفی را مطرح کرد که به تحلیل عمیقتری از انقلابها و ریزش آنها میپردازد. او گفت: “پنج یا شش دسته رویش و ریزش در تاریخ وجود دارند که میتوان از آنها درس اموخت. این موارد شامل ریزش و رویش انقلابها، امتها، انسانها، جامعهها، احزاب و دولتها میشود.”
به نظر او، تاریخ شاهد انقلابها و تمدنهای بسیار پرتأثیر بوده است، اما بسیاری از آنها به دلیل انحرافات دچار ریزش شدهاند. مثالهایی مانند تمدن یونان، تمدن اسلامی، تمدن غرب، امپراتوری روم، امپراتوری عثمانی، و امپراتوری شوروی را به عنوان نمونههایی از این انحرافات ارائه کرد.
سعیدی به انقلاب پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت که این انقلاب یک انقلاب توحیدی بزرگ بود که پیشینههایی برای رویشهای دیگر ایجاد کرد. به نظر او، انقلاب اسلامی ایران بعد از ۱۵ قرن، یک رویش نوین و قوی در تاریخ ایجاد کرده است. او افزود که این انقلاب با توجه به تلاشهای دشمنان برای محو اسلام، از درون جامعه ایرانی ظهور کرد و به عنوان یک انقلاب بزرگ در عرصه بینالمللی مطرح شد.
وحadowsالاسلام والمسلمین سعیدی ادعا کرد که انقلاب اسلامی ایران تاکنون به همان پایه اصلی خود استوار مانده و هرگز دچار ریزش نشده است. او به این نکته اشاره کرد که اگرچه ممکن است دولت اسلامی و جامعه اسلامی مسائلی داشته باشند، اما اصول و مبانی انقلاب اسلامی همچنان استوار هستند.
سعیدی همچنین به ریزش و رویش امتها، خواص، احزاب، و دولتها اشاره کرد. او به عنوان نمونهها از ریزشها در انقلاب موسی بن عمران و انقلاب اسلامی ایران به مواردی از قبیل اعضای نهضت آزادی، جبهه ملی، و احزاب و گروههای مختلف اشاره کرد. او تأکید کرد که ریزشها در این سازمانها و جوامع ممکن است وجود داشته باشد، اما اصول و مبانی اصلی همچنان تثبیت شدهاند.
در پایان، سعیدی به مفهوم دولت اسلامی اشاره کرد و شاخصهای آن را تعریف کرد. او گفت که دولت اسلامی باید براساس حاکمیت دینی، همسویی با رهبری، تحقق شریعت و ایجاد زمینه برای اصلاح جامعه شکل گیرد.