اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، سرانه مصرف واقعی فردی بر اساس استانداردهای قدرت خرید در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بین ۷۰ تا ۱۳۸ درصد میانگین اتحادیه اروپا متغیر بوده است.

آگهی

شاخص سرانه مصرف واقعی فردی شامل همه کالاها و خدماتی است که خانوارها از آن‌ها استفاده می‌کنند، صرف نظر از اینکه مستقیماً توسط خانوارها خریداری یا توسط ، دولت یا سازمان‌های غیرانتفاعی تامین شده باشند. همچنین آن را می‌توان به عنوان شاخصی از رفاه مادی خانوارها در نظر گرفت.

بنا به گزارش یورواستات، در سال گذشته میلادی، سرانه مصرف واقعی فردی ۱۰ کشور اروپایی بالاتر از میانگین این قاره بوده است. لوکزامبورگ با ۳۸ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا، اتریش و هلند با ۱۷ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا، بالاترین سطح را داشته‌اند.

در مقابل، ۱۷ کشور عضو اتحادیه اروپا سرانه مصرف واقعی فردی را کمتر از میانگین اتحادیه اروپا ثبت کردند. کمترین سطح در مجارستان (۳۰ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا)، بلغارستان (۲۷ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا)، اسلواکی و لتونی (هر دو ۲۵ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا) ثبت شده است.

بنا به این گزارش، سرانه تولید ناخالص داخلی نیز تفاوت‌های قابل توجهی را در بین اعضای اتحادیه اروپا نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بالاتر از میانگین این اتحادیه بوده‌اند. لوکزامبورگ با ۱۳۹ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا، ایرلند با۱۱۱ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا و هلند با ۳۰ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا بالاترین تولید ناخالص داخلی را داشته‌اند.

در مقابل، کمترین تولید ناخالص داخلی در بلغارستان (۳۹ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا)، یونان (۳۳ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا) و لتونی (۲۹ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا) ثبت شده است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari.ir