انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهور دولت چهاردهم موجی از واکنش ها و پیام های بین المللی را به دنبال داشت، البته این واکنش ها به خصوص در آمریکا با احتیاط تمام صورت گرفت و واشنگتن سعی کرد چندان خودش را مشتاق نشان ندهد.

 

نواندیش_آریا سعادتمند: انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهور دولت چهاردهم موجی از واکنش ها و پیام های بین المللی را به دنبال داشت، البته این واکنش ها به خصوص در آمریکا با احتیاط تمام صورت گرفت و واشنگتن سعی کرد چندان خودش را مشتاق نشان ندهد.

 

واکنش آمریکایی ها به انتخاب مسعود پزشکیان؛ بی تفاوتی یا احتیاط؟!

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با رسانه های آمریکایی مدعی شد که «در نتیجه، تعداد قابل‌توجهی از ایرانی‌ها تصمیم گرفتند به هیچ عنوان در آن شرکت نکنند» و دولت آمریکا انتظار ندارد که ین انتخابات به تغییرات اساسی در مسیر ایران یا احترام متقابل بیشتر به حقوق شهروندان منجر شود.

 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیام خود به رسانه های آمریکایی ادعا کرد: «انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد ما به ایران نخواهد داشت. نگرانی‌های ما در مورد رفتارهای ایران تغییری نکرده است. در همین حال،‌ تا زمانی که دیپلماسی منافع آمریکا را پیش می برد، ما همچنان به دیپلماسی متعهد هستیم.»

 

پیش از این نیز،ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نظر وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران و میزان مشارکت مردم در این انتخابات گفته بود: ما در موقعیتی نیستیم که هرگونه سطح مشارکت در انتخابات ایران را تخمین بزنیم.

 

رسانه های آمریکایی نیز عموما خط دولت خود را دنبال کردند و سعی کردند با بی تفاوتی نظاره گر اتفاقاتی باشند که در آینده رخ می دهد، بدون شک غرب با امید بیشتری نگاه به سوی تهران دارد اما فعلا سعی می کند اشتیاقی از خودش نشان ندهد.

source

توسط jahankhabari.ir