هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبانبه گزارش ایکنا، هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبر ساعت 14 درباره فرایند نظارت بر انتخابات، گفت: آغاز رای گیری در شعب سراسر کشور از ساعت 8 صبح امروز جمعه 15 تیرماه آغاز شده و به موازات آن نیز فرایند دومین مرحله در بیش از 95 کشور در حال برگزاری است. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا این لحظه موردی از تخلف انتخاباتی، گزارش شده است، افزود: ستاد مرکزی نظارت برانتخابات در کارگروه‌های شش گانه از تمام استانهای کشور، گزارش های تخلفات ارسالی را بررسی می کنند. این گزارش‌های تخلفات اعم از گزارش های مردمی ارسال شده از طریق سامانه «مردم‌ناظر» و گزارشان ناظران است.

طحان نظیف با تأکید بر اینکه تک تک گزارشات پیگیری و بررسی شد، اظهار کرد: تا حصول نتیجه، اقدامات لازم برای گزارشات دریافتی، انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: تأکید ما این است که گزارشات ارسالی حتما مستند باشد که امکان پیگری داشته باشد. از صبح تا کنون موارد جزئی ارسال شده و همکاران در کارگروه‌های شش گانه موضوعات را تک تک بررسی کردند و نکته جدی خاصی را مواجه نبودیم.

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این اطمینان را به هموطنان می‌دهیم که صیانت از آرای تک تک مردم را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد: رای گیری رابه ساعات انتهایی موکول نکند و بعضا در ساعاتی که شاهد تراکم جمعیت در شعب نیستیم به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir