حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامیرهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره چهاردهم به بیان ۷ توصیه راهبردی و کاربردی به رئیس‌جمهور و دولت جدید پرداختند که به شرح ذیل است:

  • استفاده از ظرفیت صاحبان فکر، ابتکار و تجربه
  • ورود مجاهدانه در میدان و اجتناب از راه دور کارها
  • تعامل ارکان کشور و جدی گرفتن جلسات رؤسای سه قوه
  • اولویت دادن به مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم
  • ادامه پیدا نکردن دوقطبی سازی‌ها و دلخوری‌ها در مجادلات انتخاباتی
  • تکیه به توان داخلی و متوقف نکردن مسئله داخلی به یک موضوع خارجی
  • توصیه درباره مسائل سیاست خارجی با دو محور؛ برخورد فعال و اثرگذاری در حوادث جهانی و منطقه‌ای و رعایت اولویت‌ها در ارتباطات خارجی

در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره مهم‌ترین الزامات اقدامات تحولی دولت چهاردهم گفت: به نظر من همانطور که مقام معظم رهبری در توصیه‌های روز تنفیذ به آن اشاره کردند، مهمترین اولویت امروز کشور مسئله معیشت مردم و اقتصاد است.


بیشتر بخوانید: 


نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با تأکید بر اینکه تمرکز دولت در این چهار سال باید بر حل مشکلات اقتصادی کور با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان باشد، گفت: تعیین گروه اقتصادی برای حل این معضل باید اولویت نخست نهمین رئیس‌جمهور کشورمان باشد تا با همراهی افراد صاحب‌نظر اقتصادی بتواند یک تحول ملموس در وضعیت فعلی ایجاد کند. 

وی بر ضرورت اصلاح وضعیت معیشت مردم و حل معضل ناترازی‌ حامل‌های انرژی، اظهار کرد: ناترازی‌ها و وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست فلذا رفع این مشکلات باید از اولویت‌های برنامه‌های رئیس‌جمهور باشد. بعضا برای تأمین برق مصارف خانگی در ایام گرم تابستان مجبور به تعطیلی برق کارخانجات بزرگ می‌شویم که این خود ضرر و آسیب به کشور است.

اهتمام به اشتغال جوانان

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه اولویت بعدی مسئله اشتغال جوانان است، بیان کرد: اکنون در کشور به دلیل نبود شغل مطلوب، عدم امکان تهیه سرپناه مناسب و تأمین زندگی، سن ازدواج بالا رفته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با ابراز امیدواری از اینکه وعده‌ها داده شده از سوی رئیس‌جمهور تحقق پیدا کند، گفت: تحقق این وعده‌ها موجب ایجاد امید در دل مردم و جلب اعتماد عمومی است. 

وی در بخش دیگر از سخنانش بر توصیه رهبر انقلاب بر استفاده از ظرفیت صاحبان فکر و ایده، توان داخلی و تعامل بیش از پیش ارکان کشور تأکید کرد و افزود: اتکا به ظرفیت داخلی می‌تواند به معنای واقعی از مشکلات و بسیاری از معضلات امروز جامعه گره‌گشایی کند و لذا می‌توان با اتکای به توان داخلی ساختار درونی را استحکام بخشید و از پیچ‌های مهم و سرنوشت‌ساز عبور کرد و به جایگاه مناسب و مطلوب در معادلات قدرت جهانی دست پیدا کرد اما متأسفانه تاکنون در حد مطلوب از ظرفیت‌های فراوان داخلی به درستی استفاده نشده است. 

ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی کشور

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور دولت چهاردهم می‌تواند با توجه به این اولویت‌ها وضعیت را به حالت متعادل و تقریبی بازگرداند، تصریح کرد: قطعا آقای پزشکیان نمی‌تواند یک‌شبه این انتظارات را عملیاتی کند بلکه وی با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از صاحبان نظر و انتخاب وزیر اقتصادی مناسب می‌تواند گام‌های مثمرثمری در این زمینه بردارد. 

وی تأکید کرد: مردم برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی به رئیس‌جمهور رأی دادند لذا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات حل شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نسبت به تولید و ظرفیت‌های داخلی متمرکز شود که خیلی از مسائل حل خواهد شد البته این نافی این امر نیست که با سایر کشورها ارتباط و تعامل داشته باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه در کشور در برخی از حوزه‌ها با مسائل و مشکلات جدی همراه هستیم، گفت: در حال حاضر در کشور اقدام به خام‌فروشی می‌کنیم، چه بهتر است که فرآوری شود و سپس اقدام به فروش کنیم و یا بحث گردشگری را در سطح کشور با وجود زمینه‌های مستعدی که وجود دارد، بیشتر از گذشته فعال کنیم تا بخش اعظمی از اشتغال‌زایی در کشور انجام گیرد چرا که راه‌های برون‌رفت از وضع موجود کشور اهمیت دادن به این اولویت‌ها است.

تمامی احزاب پای کار دولت بیایند

وی درمورد تأکید رئیس‌جمهور بر تشکیل کابینه وفاق ملی برای انجام دستورات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آقای پزشکیان در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی خود بر این نکته تصریح کرد که با یک جریان سیاسی نمی‌توان مملکت را اداره کرد و باید از ظرفیت تمامی جریان‌های سیاسی قانونی در کشور، بهره برد. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تمام احزاب، کارشناسان و نخبگان سیاسی کشور باید دست به دست هم دهند و فرمایش رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند و دولت چهاردهم را کمک کنند. به عبارت دیگر تمامی جریان‌های سیاسی باید در کنار دولت جدید قرار گیرند. قطعا تحقق وفاق و وحدت ملی یک موفقیت بزرگ برای دولت چهاردهم و زمینه‌ساز سایر موفقیت‌ها خواهد بود.

معرفی وزرا با درنظرگرفتن شاخص‌های رهبری

حجت‌الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه باید کار کردن با جریان مخالف سیاسی را دنبال کنیم، افزود: باید تعامل و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جریان سیاسی مقابل را فرابگیریم و به آن عمل کنیم تا کشور به نقطه قابل قبولی برسد. نمی‌شود که جریان رقیب را از صحنه به دور کرد و تنها با یک جریان کشور را اداره کرد لذا هم جناب رئیس‌جمهور و هم در فرمایش مقام معظم رهبری این امر تصریح شده است که باید با جدیت این امر دنبال شود.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس تأکید کرد: اگر کابینه و وزرا با در نظر گرفتن و ملاحظه شاخص‌های رهبر انقلاب، اصول و شایستگی‌های لازم به مجلس معرفی شود، به عنوان نمایندگان و موکلان مردم قول می‌دهیم که فارغ از نگاه سیاسی، هم کمک خواهیم کرد و هم رأی اعتماد می‌دهیم. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir