دیدار رئیس مجلس مالزی با دکتر پزشکیانبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه، 8 مرداد در دیدار داتو جوهرین عبدل، رئیس مجلس مالزی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روابط ایران و مالزی را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت‌: ما قصد داریم در دوره جدید و با اراده مسئولان عالی دو کشور این روابط را مستحکم‌تر، قوی‌تر و موثرتر کرده و با ترسیم چشم‌انداز آینده روابط در مسیر اجرای اهداف مورد نظر به نفع دو کشور و دو ملت گام برداریم.

رئیس‌جمهور در ادامه بر علاقمندی تهران برای تقویت روابط با کوالالامپور در بخش‌های مختلف تجاری،‌ اقتصادی، سیاسی و علم و فناوری بر پایه اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو ملت تاکید کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود وقایع تلخ و تأسف بار غزه را مصداق بارز نسل‌کشی از سوی رژیم آپارتاید صهیونیستی عنوان کرد و ضمن قدردانی از مواضع قاطع مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار وحدت و انسجام بیشتر امت اسلامی برای جلوگیری و توقف این جنایات شد.

داتو جوهرین عبدل، رئیس مجلس مالزی نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران،‌ روابط دو کشور را دارای پیشنیه تاریخی و مبتنی بر اشترکات دینی و فرهنگی عنوان و بر علاقمندی کشورش برای توسعه و تقویت این روابط به نفع دو کشور بلکه امت اسلامی تاکید کرد.

رئیس مجلس مالزی با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد: امروز و در شرایط حساس منطقه نیز جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاهی مطمئن برای جهان اسلام است و امیداوریم در دوره مسئولیت حضرتعالی نیز شاهد نقش آفرینی هرچه بیشتر و بهتر ایران در استقرار صلح و امنیت در منطقه باشیم.

جوهرین عبدل همچنین با اشاره به ریاست مالزی بر اتحادیه آ.سه.آن در سال آینده، بر علاقمندی کشورهای عضو این اتحادیه برای توسعه روابط با ایران تأکید و خواستار گسترش تعاملات بیشتر جمهوری اسلامی ایران بر بستر این اتحادیه با آسیا در جهت منافع همه ملت‌های این قاره شد.

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir