محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز، شنبه ۶ مرداد، در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه و شهرسازی که به صورت دورسخنی انجام شد، گفت: به درستی رئیس‌جمهور شهید، بحث توسعه حمل و نقل کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص دادند. ما یک کشور پهناوری هستیم که از دو طرف شمال و جنوب به آب و دریا و از طرفی کشوری هستیم که حداقل با 15 کشور همسایه هستیم. این ظرفیت و امکان بزرگی برای رشد، توسعه و اشتغال کشور است. 

وی با تشکر از وزیر راه و شهرسازی و سایر همکاران ایشان، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی ابعاد گوناگون و وسیعی دارد که بخش بسیاری از توسعه کشور به ابعاد گوناگون این وزارتخانه بستگی دارد. از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی بیشترین پیگری را از مرحوم مهندس قاسمی و این وزارتخانه داشتند و اگر نگویم روزانه چند نوبت، حداقل یک نوبت در حوزه های مسکن، ریلی، ترانزیت و ناوگان هوایی و سایر موارد با این وزارتخانه در ارتباط بود. 

مخبر با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه برای تعامل با ایران در بحث ترانزیتی علاقه مند هستند، تصریح کرد: در بحث کریدور ترانزیتی شمال – جنوب ، انجام این امر در آب های خزر، خلیج فارس و دریای عمان و در سایر بخش های کشور به لحاظ زمانی و سرعت در انتقال کار و توسعه برای کشور ما و سایر کشورها، حائز اهمیت است و انصافا در این زمینه کار شد. 

سرپرست ریاست جمهوری بیان کرد: 10 سال تقریبا بخش های توسعه کشور دچار نقص جدی شد اما عقب افتادگی 10 ساله را نمی‌شد در دو سال به نقطه مطلوب رساند. مسیری که توسط رئیس جمهور شهید انتخاب شد، مسیر درستی بود و مقام معظم رهبری نیز با عنایت به این مطلب رفتار کردند و اتفاقات خوبی درحال وقوع است. 

وی تأکید کرد: شش برابر شدن ظرفیت پروازهای هفتگی ایلام و امکان ایجاد پرواز در این فرودگاه، بحث حمل و نقلی که در شمال کشور امروز بهره‌برداری و توسعه پیدا کرد و اتمام دو خط راه آهن اندیشمک به اهواز، اتفاقات خوبی است که اگر رخ نمی داد برای مردم زحمت ایجاد می شد. مردم به اربعین عشق می ورزند و همانطور که مردم سایر کشورها برای دسترسی به حرم امام رضا(ع) بسیار علاقه و انگیزه دارند لذا لازم است تا این امکانات به بهترین نحو فراهم شود و در اختیار این بستر قرار گیرد. 

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: اینکه بتوانیم به فرودگاه ایلام تا 148 پرواز در هفته داشته باشیم یعنی روزی 20-21 پرواز ، بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام در آستانه اربعین حسینی و در فرودگاه شمال کشور نیز همین گونه عمل شود، خوب است. 

مخبر در ادامه ضمن تشکر از همکاری خوب ناوگان هوایی در بازگشت حجاج از حج تمتع گفت: این موضوع به خوبی حل و مدیریت و نگرانی ها رفع شد. امیدواریم این مسیر  که مهمترین بستر توسعه کشور، توسعه متوازن و مهمترین ابزار، موقعیت جغرافیایی کشور است و اساسی ترین نیاز در بحث حمل و نقل است به خوبی استفاده و دنبال شود.  

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدواریم در دولت چهاردهم نیز همین مسیر طی شود و ما هم هر پشتوانه‌ای که لازم باشد برای موفقیت دولت جدید انجام خواهیم داد. 

مخبر در پایان گفت: این از نکات مثبت دولت شهید رئیسی است که با توجه به اینکه آخرین روزهای فعالیت دولت سیزدهم را سپری می کند اما در تمامی وزارتخانه ها شاهد انجام، پیگیری و دنبال کردن اقدامات و کارها به خوبی هستیم و تمامی تشکیلات دولت در حال فعالیت است. امیدواریم رفاه و آسایش برای تمام مردم رقم بخورد. 

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir