مشاوره سئو سایت
پس زمینه

2 ماه پیش، من یک شرکت تعاملی را ترک کردم و به تنهایی به عنوان مشاور بازاریابی موتور جستجو شروع به کار کردم. یکی از مهمترین تصمیماتی که باید می گرفتم نحوه قیمت گذاری خدماتم بود.

وقتی نوبت به PPC (تقریباً منحصراً گوگل ادوردز) رسید، تصمیم گرفتم برای تحقیق و طراحی کمپین PPC مبلغی را دریافت کنم.

بودجه تبلیغاتی مشتریان من از 1000 تا 4500 دلار در ماه متغیر است.

هزینه های مدیریت ماهانه من به شرح زیر است:

Google AdWords: %20 از هزینه تبلیغات یاهو! پاناما: %25 از هزینه تبلیغات MSN Ad Center: %25 از هزینه تبلیغات

من برای یاهو و MSN هزینه بیشتری می گیرم زیرا مدیریت آنها را پلتفرم های سخت تری می دانم.

مزایا و معایب قیمت گذاری "% از هزینه تبلیغات" را در اینجا می بینم:

مزایا

1. "اگر از مشتری انتظار دارید که هزینه تبلیغات را در طول زمان افزایش دهد، درآمد شما افزایش خواهد یافت."

در موارد خاص، ممکن است انتظار داشته باشید که یک مشتری بودجه ماهانه خود را افزایش دهد:

* یک کمپین PPC با ساختار و مدیریت خوب.

* یک برند قوی

* یک صفحه فرود و/یا وب سایت فوق العاده.

2. "مشتریان ممکن است ترجیح دهند از % هزینه تبلیغات در ازای هزینه استفاده کنند."

بسیاری از مشتریان:

* قادر به تعیین نرخ ساعتی منصفانه برای مدیریت PPC نیستند. هزاران مشاور و شرکت در آنجا وجود دارد – و آنها از نظر تجربه، ابزار، ساختار قیمت‌گذاری و اخلاق متفاوت هستند.

* با PPC آشنا نیستند و احساس می کنند این قیمت گذاری آنها را از پرداخت ساعت ها یا ساعت های زیادی که مشتری در مورد آن اغراق کرده است محافظت می کند (روش خوبی برای بیان آن).

* مانند این واقعیت که آنها می توانند هزینه تبلیغات و هزینه های نگهداری را به نسبت کاهش دهند.

3. "بهبود بهره وری در طول زمان منجر به ساعات کمتری می شود که هزینه های ماهانه ثابت می ماند."

از آنجایی که یک متخصص PPC بیشتر در مورد شرکت، صنعت و خود کمپین می آموزد، با مدیریت خود کارآمدتر می شود.

4. "بیشتر اوقات، بودجه های بزرگتر به توجه بیشتری نسبت به بودجه های کوچکتر نیاز دارند."

معمولاً بودجه های بالاتر به معنای رقابت بیشتر تبلیغ کننده است.

منفی

1. "تخمین هزینه تبلیغات ممکن است بسیار دشوار باشد."

این پتانسیل را برای بودجه های ماهانه بسیار کم ایجاد می کند که منجر به هزینه های مدیریتی بسیار ارزان می شود. این به دلایل زیادی است:

* عدم آشنایی با کلمات کلیدی و حجم کلمات کلیدی.

* یک کمپین با هدف جغرافیایی (در ایالات متحده، این به معنای هر چیزی در سطح ایالتی و کوچکتر است).

* مطمئن نیستید کدام کلمات کلیدی دارای بازگشت سرمایه مثبت هستند.

* عدم دقت موجودی کلمات کلیدی و ابزارهای برآورد قیمت.

2. "یک مشتری با تعمیر و نگهداری بالا (از نظر ساعات صرف شده نسبت به سایر مشتریان) میانگین نرخ ساعتی شما را کاهش می دهد."

در حالی که ممکن است صرف زمان اضافی برای کار با مشتری بسیار سودمند باشد، صدور صورت‌حساب مشتریان به صورت ساعتی باعث درآمد اضافی در این موارد می‌شود.

3. "مشتریان ممکن است احساس کنند که درصد هزینه تبلیغات باید در طول زمان کاهش یابد."

دقیقا برعکس Pro #3. مشتریان ممکن است احساس کنند که پس از یک دوره زمانی خاص، کمپین باید به صورت خودکار انجام شود. در برخی موارد، یک کمپین می‌تواند در بخش کوچکی از ساعت‌هایی که یک بار به آن نیاز داشت، کارآمد اجرا شود. با این حال، بیشتر اوقات، همانطور که رند در یک ورودی اخیر وبلاگ ذکر می کند:

"فرآیند را هر چند ماه یکبار از نو شروع کنید تا تازه و مرتبط بمانید – حتی بهترین تبلیغات برای همیشه کلیک نمی کنند (و به ویژه نه در صنایعی که به سرعت در حال تغییر هستند مانند SEO)"

امیدوارم نظرات دیگری هم در این مورد بشنوم..

توسط jahankhabari