آیت‌الله غروی در گفت‌وگو با رسا:

شهادت نصرالله مردم جهان را بیدار می‌کند/ جریانی قوی‌تر در حزب‌الله لبنان ایجاد خواهد شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت سید حسن نصرالله را باعث بیداری بیشتر مردم جهان و ایستادگی در مقابل ددمنشان جهان عنوان کرد و خواستار شد: دولت‌های اسلامی و غیر اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود با اسرائیل را قطع کنند.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا شهادت سید حسن نصرالله و بعضی فرماندهان حزب الله در روزهای گذشته و در پی حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و ابراز داشت: این مرد بزرگ با رهبری مقاومت لبنان، به مدت سه دهه توانست لبنان را حفظ کند و پشتیبانی برای مجاهدان لبنانی و فلسطینی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش رهبری سید حسن نصر الله در منطقه اظهار داشت: شرایط لبنان از جهات مختلف، شرایط ویژه‌ای بود؛ کشورهای غربی در این کشور نقش‌های مختلفی ایفا می‌کردند و رهبری حزب الله با این شرایط کار ساده‌ای نبود؛ وقتی همه امکانات در اختیار حزب الله نبود، بنابراین می‌توان گفت که نمی‌توانست طراحی همه‌جانبه برای مقابله با رژیم صهیونیستی داشته باشد؛ اما در توان خود به بهترین نحو این وظیفه را انجام داد.

وی ادامه مقاومت حزب الله حتی با فقدان شهید نصر الله و دوستانش را خیلی روشن و واضح عنوان کرد و گفت: خون این شهدا خواهد جوشید و جریانی قوی‌تر و جدید در حزب الله لبنان ایجاد خواهد کرد؛ از این به بعد برای همه مردم منطقه و دنیا خباثت صهیونیست‌ها بیش از پیش روشن شده است و حزب الله با همین پشتوانه قدرت بیشتری برای مقابله با ددمنشان منطقه خواهد داشت.

آیت‌الله غروی از دست دادن سید حسن نصر الله و دیگر فرماندهان حزب الله را بهایی سنگین توصیف و تصریح کرد: با این بهای سنگین، فشارهای دنیای امروز و جهان اسلام بر اسرائیل بیشتر خواهد شد و همه مردم به شکل‌های مختلف به مقاومت کمک خواهند کرد؛ انتظار می‌رود که دولت‌های اسلامی و غیر اسلامی نیز در حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند، روابط سیاسی و اقتصادی خود را با این قاتلان بشریت قطع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت دوباره به مردم ایران، لبنان و مسلمانان جهان گفت: شهید حسن نصر الله و هم رزمش شهید قاسم سلیمانی از کسانی بودند که در مقابل نقشه‌های غرب ایستادند و نگذاشتند که سوریه و دیگر نقاط منطقه به دست صهیونیست‌ها و داعش بیفتد؛ مردم نیز در این جنگ‌ها همیشه پشتیبان رزمندگان اسلام بوده‌اند و با کمک‌های مالی و جانی مرزهای جهان اسلام را حفظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون لبنان به کمک‌های مختلف نیازمند است و وظیفه هر مسلمان است که در کنار لبنان بایستد و با کمک‌های خود فشارها بر مردم غیور این قسمت از جبهه مقاومت را خنثی کنند؛ دولت لبنان ناتوان از سرمایه‌گذاری است و مردم لبنان نیز آسیب دیدگان این جنگ هستند که نیازمند کمک مردم مسلمان منطقه هستند.

آیت‌الله غروی با ابراز امیدواری که آنچه که خیر است برای جامعه اسلامی تحقق پیدا کند گفت: امیدواریم که مردم جهان این وقایع را ببینند و هر چه زودتر بیدار شوند و در مقابل مستکبران جهان بایستند تا این جنایات به پایان برسد؛ از سویی ایران بتواند هر چه زودتر ضربه زدن به اسرائیل را عملیاتی کند.

source

توسط jahankhabari.ir