منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی

عملیات وعده صادق 2، هفته گذشته از سوی جمهوری اسلامی ایران به قلب تل‌آویو و چند شهر دیگر اسرائیل در پی اقدام و واکنش به ترور میهمان عزیز ایران؛ شهید اسماعیل هنیه، عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ملی و بین‌المللی و اقدام تروریستی در ضاحیه و منطقه جنوب لبنان در پی شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله بود. 

در این عملیات بیش از 180 عدد از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک ساخت ایران به سمت اهداف غیرنظامی شلیک شد که بر این اساس و بنابر گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان، بیش از 90 درصد از موشک‌ها به سه پایگاه نظامی و یک مرکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اصابت کرد.

در این راستا منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیر عملیات «وعده صادق ۲» بر تغییر معادلات منطقه و تقویت قدرت بازدارندگی کشور، گفت: باید از تمامی رزمندگان به ویژه در بخش هوافضای سپاه برای اجرای این عملیات و دفاع مشروع از کشور و همچنین از مسئولان نظام برای اراده اجرایی کردن چنین عملیاتی قدردانی کرد. 


بیشتر بخوانید: 


وی افزود: ابعاد، اندازه و حجم عملیات وعده صادق 2، نسبت به وعده صادق 1، بسیار بسیار بزرگ‌تر و وسیع‌تر بود به طوری که این عملیات مقتدرانه نشانه توان بالای بازدارندگی ایران در حفاظت از کشور و منافع ملی در سطح منطقه است.  

ایجاد جهنم در سرزمین‌ها اشغالی با وعده صادق 2

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم با تأکید بر اینکه هنگامی که دشمن قادر به محاسبه ضربه دوم نباشد، آن هنگام قدرت بازدارندگی حادث می‌شود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با ترور شهید اسماعیل هنیه و سید مقاومت  سیدحسن نصرالله به ما ضربه‌ وارد کرد. برآورد دشمن این بود که ما شبیه وعده صادق 1، اقدام خواهیم کرد در صورتی که با این عملیات، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تبدیل به یک جهنم برای تمامی غاصبان و تجاوزگران به سرزمین‌های اسلامی شد. 

حقیقت‌پور ادامه داد: با این عملیات مشخص شد، تمام مانورهای تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو در نیویورک و خارج از نیویورک، پوچ بود. عمق ضربه وعده صادق 2 به گونه‌ای بود که مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد و امروز این رژیم تعادل خود را از دست داده‌ است. 

هشدار به کشورهای اجیرشده منطقه

وی تأکید کرد: امیدوارم خیلی از کشورهای اجیر شده و ثالث منطقه که با رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک‌های جمهوری اسلامی ایران، همراهی و همسویی کردند و به کمک اسرائیل آمدند به مانند اردن، به هوش بیایند و ببیند آیا تحمل اینگونه ضربات جمهوری اسلامی را خواهند داشت یا خیر و سپس در اردوی اسرائیل قرار گیرند. اگر تحمل این ضربات را ندارد و نمی‌توانند و نمی‌خواهند در راستای حمایت مردم لبنان و فلسطین بجنگند، لااقل سکوت اختیار کرده و بی‌طرف باشند. 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وعده صادق 2 موجب تقویت روحیه محور مقاومت شد، گفت: این بزرگترین عملیات روانی برای افزایش انگیزه‌ محور مقاومت بود. قطعا با این عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان، انصار‌الله یمن و حشدالشعبی عراق روحیه تازه‌ای گرفته‌اند و باید منتظر اقدامات جهادی این عزیزان در آینده نزدیک باشیم. 

پاسخ قدرتمندتر ایران در صورت واکنش اسرائیل

حقیقت‌پور درباره اقدام اسرائیل علیه ایران و چگونگی پاسخ جمهوری اسلامی، افزود: به نظر می‌آید اسرائیلی‌ها نتوانند واکنش ایران را محاسبه کنند زیرا اگر جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق 2، قریب به 200 موشک، آن هم موشک‌های نسل‌های قدیمی، لذا رژیم صهیونیستی مطئمن باشد اگر واکنشی نشان دهد، قطعاً با پاسخ قدرتمند و پرتاب موشک‌های بیشتر و نسل جدیدتر روبرو خواهد شد.

وی بیان کرد: قطعاً با توجه به فقدان عمق استراتژیک اسرائیل که یک کشور کم‌عرض و بلند است، این واکنش باعث ویرانی این رژیم خواهد شد. از سوی دیگر اصابت موفقیت‌آمیز موشک‌ها به اهداف نظامی از پیش ترسیم‌شده حکایت از ناکامی سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل یا همان گنبدآهنین داشت. 

حقیقت‌پور در پایان با تأکید بر اینکه در عملیات وعده صادق 2 شاهد هماهنگی میدان و دیپلماسی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دولت در اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات بودیم، گفت: میدان و دیپلماسی در دولت چهاردهم در کنار هم قرار گرفت تا اقتدار ما را به رخ جهانیان بکشاند. اختلاف نظری بین دولت‌ و نیروهای مسلح وجود ندارد و امروز میدان عین دیپلماسی و دیپلماسی عین میدان است. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری 

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir