گزارش|

سفر به بیروت؛ اثبات اراده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر مسئولان کشورمان از جمله عراقچی و قالیباف به لبنان بازتاب اراده و سیاست‌های کلی نظام است گفت: با سفر مسئولان کشورمان به بیروت کشورهای غربی متوجه می‌شوند جمهوری اسلامی ایران در موضع قدرت است و بر قدرت بازدارندگی کشورمان حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

خبرگزاری میزان – ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ماه سال جاری حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

البته حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعددی علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

حزب‌الله لبنان طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صد‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را بارها موشک باران کرده است.

رهبر معظم انقلاب ۱۳ مهرماه سال جاری در خطبه‌ اول نماز جمعه نصر بیان کردند: «دشمن ملّت ایران همان دشمن ملّت فلسطین است، همان دشمن ملّت لبنان است، همان دشمن ملّت عراق است، همان دشمن ملّت مصر است، دشمن ملّت سوریه است، دشمن ملّت یمن است؛ دشمن یکی است، شیوه‌های دشمن در کشور‌های مختلف، مختلف است. یک جا با جنگ روانی، یک جا با فشار اقتصادی، یک جا با بمب‌های دوتُنی، یک جا با سلاح، یک جا با لبخند، دارند دشمنان ما این سیاست را پیش میبرند، امّا اتاق فرمان یک جا است، از یک جا دستور میگیرند، از یک جا فرمان حمله‌ی به جمعیّت‌های مسلمان و ملّتهای مسلمان را دریافت میکنند. اگر این سیاست در یک کشور، موفّق شد، یعنی موجب سیطره‌ی بر یک کشور شد، وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد، به سراغ کشور دیگر میروند. ملّتها نباید بگذارند.

هر ملّتی اگر میخواهد مبتلای به محاصره‌ی فلج‌کننده‌ی دشمن نشود، باید از اوّل چشم را باز کند، بیدار باشد؛ وقتی دید دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفت، خود را با آن ملّت مظلوم و زیر ستم شریک بداند، به او کمک کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفّق نشود. اگر دشمن آنجا موفّق بشود می‌آید سراغ این نقطه‌ی بعدی. ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، [کمربند]عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشور‌های اسلامی و ملّتهای اسلامی محکم ببندیم. این مطلب اوّل که امروز من خواستم عرض کنم.»

 

-

ایشان همچنین در خطبه دوم نماز جمعه «نصر» که به مسائل لبنان پرداختند، برادران عرب در کشور‌های منطقه را مخاطب قرار داده و گفتند: «ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم؛ اداء دِین به لبنان مجروح و خونین، وظیفه‌ی ما و وظیفه‌ی همه‌ی مسلمان‌ها است. حزب‌الله و سیّد شهید با دفاع از غزّه و جهاد برای مسجدالاقصیٰ و ضربه به رژیم غاصب و ظالم، در راه خدمتی حیاتی به همه‌ی منطقه و همه‌ی دنیای اسلام گام برداشتند. تکیه‌ی آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ی منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه‌ی صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن. رفتار سفّاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است. این واقعیّت به ما تفهیم میکند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است».

با تبیین روشن و قاطعانه رهبر معظم انقلاب از مواضع دشمن و تحولات فلسطین و لبنان سیاست و خط‌مشی نظام جمهوری اسلامی که قبلا نیز در دستور کار قرار داشت با جدیت بیشتری مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفت.

صبح روز ۱۳ مهرماه و همزمان با نمازجمعه نصر، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در حالی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های لبنانی به بیروت سفر کرد که شب قبل از این سفر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت حمله کرده و زنان و کودکان زیادی را به شهادت رسانده و آواره کرده بود.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان در آن موقعیت به بیروت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

-

وی در آن سفر گفته بود: حضور من در بیروت و در این شرایط دشوار بهترین نشانه برای این است که نشان دهد جمهوری اسلامی همچنان پشت سر حزب‌الله لبنان خواهد بود و حمایت از مردم لبنان ادامه خواهد داد.

در این راستا و پس از سفر عراقچی محمدباقر قالیباف نیز روز گذشته برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره هدف از سفر به بیروت اظهار کرد: در این سفر پیام رهبر انقلاب، ملت ایران و رئیس جمهور کشورمان را به مردم لبنان خواهیم رساند که در این شرایط سخت و مثل همیشه کنار ملت لبنان، دولت لبنان و مقاومت هستیم.

 

قالیباف همچنین در جریان سفر یک روزه خود به لبنان با حضور در منطقه البسطه بیروت، از مناطق مسکونی که ۴۸ ساعت قبل توسط رژیم صهیونیستی بمباران و تخریب شده بود، بازدید کرد.

-

 

سفر قالیباف تکمیل کننده سفر عراقچی بود

در همین رابطه ابوالفضل ظهروه‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس به بیروت پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) بیان کرد: این سفر تکمیل کننده سفر وزیر امور خارجه کشورمان و تاییدکننده مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت و دفاع از دولت و ملت لبنان و حزب‌‌الله بود.

وی ادامه داد: سفر قالیباف مشابه سفر آقای عراقچی و قوت قلبی برای مردم لبنان و خنثی کننده تبلیغات بدخواهانی است که تلاش داشته و دارند تا نشان بدهند ملت ایران در وقت سختی می‌تواند مردم لبنان و حوزه مقاومت را تنها بگذارد.

سفر مسئولان کشور به بیروت کشورهای غربی را متوجه قدرت ایران می‌کند

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس مجلس به بیروت گویای این است جمهوری اسلامی ایران حوزه مقاومت را حوزه خود می‌داند اظهار کرد: این سفر در مجامع بین‌المللی به ویژه در جهان عرب و اسلام تاثیر مثبتی در افکار عمومی دارد و برای کسانی که رژیم صهیونیستی را تقبیح می‌کنند موقعیت ایران را به عنوان کشوری که پای اصول خود می‌ایستد و برخورد ابزاری ندارد تثبیت می‌کند.

ظهره‌وند با بیان اینکه سفر مسئولان کشورمان از جمله عراقچی و قالیباف به لبنان بازتاب اراده و سیاست‌های کلی نظام است گفت: با سفر مسئولان کشورمان به بیروت کشورهای غربی متوجه می‌شوند ایران در موضع قدرت است و بر قبول قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، پردیس، رباط کریم و شمیرانات بیان کرد: حمایت از مظلومان یکی از سیاست‌ها و رویکردها پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و اصل نظام بر این مواضع تاکید دارد.

انتهای پیام/

source

توسط jahankhabari.ir