جوان آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه صهیونیست‌ها، چهره بی‌نقاب و بدون رتوش نظام سلطه هستند گفت: بعد از شهادت سید حسن نصرالله دیدید که ساختار حزب الله و مقاومت با قدرت کار خود را پیش برد و حیفا و تل آویو بیش از پیش تحت تأثیر آتش آن‌ها قرار گرفت. 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت که عصر پنج‌شنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از بانوی مجتهده‌ای که عمر خود را در حوزه مسئله فلسطین گذاشت که مسئله اول جهان اسلام و همچنین کل دنیا است تجلیل داشته باشیم، گفت: امروز به برکت خون شهدای عزیز این‌گونه است که موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول مسلمانان است بلکه موضوع اول همه جهان و انسان‌هایی است که بویی از آزادی‌خواهی برده‌اند. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم عظمت اسلام را بشناسیم باید ببینیم امام (ره) ما با چه درک و نگاه الهی به موضوع فلسطین می‌نگریست، یادآور شد: نفس مبارزه با اسرائیل و ظلم در مکتب امام (ره) اصالت دارد و اصالت مبارزه با اسرائیل در مکتب حضرت امام (ره) است و با بصیرت ایشان همزاد است. موضوع مبارزه با اسرائیل از ابتدا همپای نهضت اسلامی بوده است و اگر ایشان با رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد، چون آن‌ها دلبسته و وابسته رژیم صهیونیستی بودند. 
قالیباف با بیان اینکه امروز مبارزه با اسرائیل و دشمنان اسلام از مرز‌های ایران فراتر رفته است، گفت: امروز موضوع فلسطین نه تنها در جهان اسلام بلکه در همه دنیا مهم شده است چنانکه دانشجویان امریکایی و دانشگاه‌های کشور‌های مختلف از جمله استرالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس همه در حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند که این اتفاق از مکتب امام (ره) است. 

 مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه وجودی و ماهوی
رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه مکتب امام (ره) برای مبارزه با اسرائیل براساس «عقلانیت»، «عدالت» و «معنویت» تعریف می‌شود، اظهار داشت: این مبارزه براساس عقلانیت و برای تحقق عدالت و با رویکرد معنوی دنبال می‌شود و رهبر معظم انقلاب در ادامه کلام امام (ره) شرط بعدی را متوازن بودن این سه اصل می‌دانند و ما امروز بر همین اساس گام بر می‌داریم. وی در ادامه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مبارزه وجودی و ماهوی دانست و افزود: اگر رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم به این خاطر است که آن را به‌صورت وجودی و ماهیتی قبول نداریم و این مبنای نگاه مبارزه ما با آن‌ها است. ما امروز با امریکای جنایتکار نیز مبارزه می‌کنیم، مبارزه‌ای که تنها ماهوی است به خاطر خوی و اخلاق آنها. 
قالیباف با اشاره به کلام امام (ره) که رژیم صهیونیستی را ساخته و پرداخته امریکا می‌دانستند، گفت: یکی از مقام‌های رده بالای امریکایی پس از نخستین باری که بعد از وقوع عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر وارد فرودگاه اسرائیل شد گفت اگر امروز اسرائیل نبود ما این رژیم را به وجود می‌آوردیم و اینجاست که اوج جنایات آن‌ها نشان داده می‌شود. اگر کسی می‌خواهد خوی استکباری و سلطه را ببیند و بفهمد امروز چهره بی‌نقاب و بدون رتوش نظام سلطه، همان رژیم صهیونیستی و امریکا هستند. 

 مقاومت با شهادت فرماندهانش متوقف نمی‌شود
وی با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیداری که با گروه‌های مختلف مسلمان، غیرمسلمان، اهل تسنن و اهل تشیع داشت عنوان کرد: قطعاً شهادت سیدحسن نصرالله ثلمه بزرگی برای جبهه مقاومت است و بسیاری از چهره‌هایی که در این ایام به شهادت رسیدند از دوستان ۴۰ ساله ما بودند که انصافاً سرمایه‌های بزرگی برای نهضت اسلامی و امت اسلامی به شمار می‌آمدند، اما اگر این فرماندهان در میان ما نیستند، قطعاً مبارزه متوقف شدنی نیست و پیش خواهد رفت. بعد از شهادت سید حسن نصرالله دیدید که ساختار حزب الله و مقاومت با قدرت کار خود را پیش برد و حیفا و تل آویو بیش از پیش تحت تأثیر آتش آن‌ها قرار گرفت. همین بس که از رجزخوانی‌های نتانیاهو، یک سال گذشته و نه تنها هنوز نتوانسته است اسرای خود را آزاد کند بلکه هر روز تحت موشکباران حماس قرار می‌گیرد. وی در ادامه با تأکید بر اینکه سنت‌های الهی نه تبدیل و نه‌تحویل می‌شوند، اشاره‌ای به دوران دفاع مقدس کرد و افزود: زمانی که وارد جبهه‌های جنگ شدیم سابقه نظامی نداشتیم و پس از ملاقاتی که با امام (ره) داشتیم فرمودند:‌ای کاش من هم یک پاسدار بودم و ایشان فوز عظیم را شهادت می‌دانست؛ لذا وقتی مکتبی با این منطق پیش می‌رود، شکستی برای آن متصور نیستیم چراکه معامله با خدا است. 
رئیس قوه مقننه در ادامه تأکید کرد: جبهه مقاومت هرگز در تردید و بن بست نیست و خون شهدا روز به روز جریان مقاومت را قوی‌تر می‌کند و وعده خدا این مسیر را پیش خواهد برد و در این بین ما نیز وظیفه داریم راه خدا را پیش ببریم. 
قالیباف در پایان با بیان اینکه خانم دکتر زهرا مصطفوی، صبیه حضرت امام (ره) پیش از اینکه ایشان را پدر خود بداند، ولی خود دانست و در این راه قدم برداشت، یادآور شد: جمعیت فلسطین ربع قرن است که به همت این بانوی مقاوم و فرزند امام (ره) راه اندازی شد و به درستی در مسیر ولایت فقیه و انقلاب پیش رفت و من نیز توفیق داشتم از آغاز کار این جمعیت با آن‌ها همکاری داشته باشم و دیدم که این بانوی بزرگوار مداوم و پیوسته کار را ادامه دادند و امروز همان حرکت‌های تربیتی، فرهنگی و بخش‌های مختلف دست به دست یکدیگر داده و شرایط امروز را برای ما فراهم کرده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای هدیه‌ای معنوی از مضجع شریف امام رضا (ع) به خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) به پاس سال‌ها خدمت در راه فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن، از این بانوی بزرگوار قدردانی به عمل آورد. 
 اهل سنت نه تنها برادر ما بلکه جان ما هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با حماس و حزب الله برای ناموس اهل سنت و برای دفاع از اسلام جان دادیم و با عقلانیت انقلابی بر این باوریم که بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت جامعه را خط‌کشی نکنیم گفت: شهدا و رهبر انقلاب به ما یاد دادند اهل سنت برادر و جان ما هستند و دو قطبی و تفرقه باعث ضعف جامعه می‌شود. 
دکتر محمدباقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت در مشهد، خطاب به برادران اهل سنت یادآور شد: انقلاب اسلامی، امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید محمدزاده‌ها، شهید شوشتری‌ها و شهید سلیمانی‌ها و شهدای اهل تشیع و اهل تسنن به ما آموختند که نه تنها باید به اهل سنت بگوییم برادران اهل سنت و نه تنها آن‌ها برادر ما هستند بلکه جان ما هستند. ما در زمان مبارزه با داعش و هم اکنون نیز با حماس، حزب الله برای دفاع از ناموس اهل سنت، اسلام، انسانیت و برای پابرجا ماندن حکم الهی جان می‌دهیم از این رو شما جان و برادر ما هستید. 
قالیباف ادامه داد: خداوند از کسانی که قصد دارند تخم تفرقه را در کشور بپاشند، نگذرد؛ آن‌هایی که در کلام و رفتار خود عمله بی‌جیره و مواجب امریکا و انگلیس هستند و به اسلام خیانت می‌کنند. ما پای ایران و انقلاب خود ایستاده‌ایم و با وحدت و توحید کلمه، انقلاب را به پیروزی رساندیم و رمز موفقیت نیز در همین مسیر است. ما بر این باوریم که هرگز بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت، جامعه خود را خط‌کشی نکنیم و هرکس این کار را کرد به جامعه ما، امت اسلامی، کشور عزیزمان، آرمان‌های شهدا و امام (ره)، رهبری انقلاب و جوانان ظلم کرده است.

source

توسط jahankhabari.ir