علی قلهکی فعال سیاسی اصولگرا در نقد سخنان اخیر الله‌کرم نوشت: «ساده‌سازی و ساده‌انگاری از روز اولِ جنگ ۷ اکتبر تا کنون و دستکم گرفتن دشمن، خروج‌ش ترور شهیدان هنیه، نصرالله، صفی الدین، سنوار و فرماندهان ارشد حماس و حزب الله بوده است».

نقد جدی فعال اصولگرا به حسین الله‌اکرم؛ ترور‌های اخیر نتیجه دستکم گرفتن دشمن بود | علی قلهکی: نیاز به تغییر در ساختار و تصمیم گیرندگان در سطوح عالی مقاومت داریم

رویداد۲۴| علی‌قلهکی، فعال سیاسی اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدیوی سخنان حسین الله‌کرم درباره آمادگی برای لشکرکشی و مبارزه با اسرائیل، نوشت:

درباره‌ی اشتباه محاسباتیِ جنگِ اخیر:

۱. روحیه افراد و چرایی جنگ مهم‌تر از همه‌یِ وجوهِ جنگ است که در ادامه کمی درباره‌اش نوشتم، ولی در جنگِ فعلی، بالاتر از کمیتِ نفرات نظامی، “اشراف اطلاعاتی” و “تکنولوژیِ نظامی” مهم است. برای لحظه‌یِ نهایی درگیری ما با رژیم، می‌توان با یک فتوایِ رهبر انقلاب و آیت الله سیستانی بیش از کل افرادِ ساکنِ سرزمین‌های اشغالی، نیرو اعزام کرد، ولی الان مساله این نیست.
۲. حتما بُعدِ ایدئولوژیک در یک چنین جنگ‌هایی مهم‌ترین وجه ماجراست، ولی صهیونیست‌ها هم مثل جریانِ مقاومت کاملا نگاه ایدئولوژیک به این جنگ دارند و نشانه‌یِ آنهم تغییر نام جنگ از “شمشیر‌های آهنین” به “جنگ رستاخیز” است! که رگه‌های نگاهِ ایدئولوژیک کاملا در آن آشکار است.
۳. اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه‌یِ با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، روی ضعف‌های خود متمرکز شده، “سرمایه گذاری سنگین بر روی سامانه‌های پدافندی‌” اش کرده و با “اشراف اطلاعاتی” که حاصل از “رصد فنی دقیق تمام زیرساخت‌های الکترونیکی حزب‌الله” و لبنان بوده و همچنین “پهپاد‌های جاسوسی” و به موازات آن بکارگیری “نفوذی‌های جدی در بدنه و رئوس حزب‌الله و مقاومت”، توانسته توان رزمی خود را که در نبردهایِ مشابه دیگر نهایتا ۶۰ روز بوده، تا ۱۴ ماه افزایش دهد آنهم با تلفات سنگین به جبهه مقاومت که البته بخشی از آن در عملیات “وعده‌ی صادق ۲” جبران شد.
۴. در بخش اول صحبت‌هایش الله کرم گفته می‌شود “مهم‌ترین آموزش، روحیه ایثارگری و رزمندگی است که مهم‌تر از آموزش نظامی است”
ساده‌سازی و ساده‌انگاری از روز اولِ جنگ ۷ اکتبر تا کنون و دستکم گرفتن دشمن، خروج‌ش ترور شهیدان هنیه، نصرالله، صفی الدین، سنوار و فرماندهان ارشد حماس و حزب الله بوده است؛ امیدوارم این کودکانه دیدن صحنه در سطوحِ بالای تصمیم‌گیری در جریان مقاومت دیگر وجود نداشته باشد!
۵. باید از همین امروز با تغییر در ساختار و افرادِ تصمیم‌ساز و تصمیم گیر در سطوح عالی مقاومت، نقاط ضعفی را که باعث آسیب‌های جدی به جریان مقاومت در غزه و لبنان شده است را شناسایی و جبران کرد؛ “برتری نظامی”، “اشراف اطلاعاتی”، “جریان رسانه‌ای” و همچنین “توان استمرار آتش” مولفه‌های مهمی بود که در جنگ اخیر پاشنه‌ی آشیل مقاومت بوده است!

source

توسط jahankhabari.ir