حامیان محدودیت و حفظ وضع موجود دوباره ظاهر شدند

تجمع اعتراضی علیه رفع فیلتر!/ یکی از حاضران: به خاطر کارم مجبورم در این تجمعات باشم

دیدارنیوز: روز گذشته (چهارشنبه) در یک تجمع اعتراضی کوچک که در مقابل مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، حدود ۵۰ نفر از شهروندان به تلاش‌های دولت برای رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اعتراض کردند.

به نقل از خبرگزاری فارس، این تجمع‌کنندگان با در دست داشتن بنرهایی خواستار جلوگیری از اجرای طرح حذف فیلترینگ شدند و نگرانی‌های خود را نسبت به پیامد‌های این اقدام ابراز کردند.

بنر‌های این افراد حاوی پیام‌های قوی و انتقادی بود که نشان‌دهنده نگرانی‌های عمیق آنان نسبت به فضای مجازی و تأثیرات آن بر جامعه بود. از جمله این پیام‌ها می‌توان به «حیا کن، طرح حذف فیلتر رو رها کن»، «اینستا و تلگرام و واتساپ اسرائیلی تعطیل باید گردد» و «واتساپ، تلگرام و اینستا رانت، فساد و فحشا» اشاره کرد. این شعار‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌های جدی تجمع‌کنندگان در مورد امنیت فضای مجازی و تأثیرات منفی آن بر جوانان و جامعه بود.

در میان تجمع‌کنندگان، حسین الله کرم، چهره دهه هفتاد، نیز حضور داشت. او با مواضع جنجالی خود در گذشته شناخته شده است و حضور او در این تجمع می‌تواند به افزایش توجه رسانه‌ها و افکار عمومی نسبت به این موضوع کمک کند.

این تجمع، در حالی برگزار شد که دولت به دنبال رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی است و این اقدام با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم و کارشناسان مواجه شده است. برخی از افراد بر این باورند که رفع فیلتر می‌تواند به آزادی‌های بیشتر در فضای مجازی منجر شود، در حالی که دیگران نگران عواقب منفی این اقدام هستند.

به نظر می‌رسد که این تجمع، تنها یکی از نشانه‌های افزایش تنش‌ها و اختلاف نظر‌ها در مورد سیاست‌های فضای مجازی دولت باشد.

یکی از حاضران در تجمع مخالفان برداشتن فیلترینگ: به خاطر کارم مجبورم در این تجمعات باشم!

روزنامه اعتماد با یکی از حاضران در تجمع مخالفان برداشتن فیلترینگ مصاحبه کرده است.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

*مسوولانی که در توییتر و سایر بخش‌های فضای مجازی حضور دارند، خودشان توییت نمی‌زنند، بلکه کار‌های رسانه‌ای خود را برون‌سپاری کرده‌اند. ممکن است، افرادی که کار‌های رسانه‌ای آن‌ها را دنبال می‌کنند، توییت‌هایی هم به اسم آن‌ها بزنند. این دلیل نمی‌شود که بگوییم مسوولان با این اپلیکیشن‌ها موافق باشند!

تجمع اعتراضی علیه رفع فیلتر!/ یکی از حاضران: به خاطر کارم مجبورم در این تجمعات باشم

*استارلینک آن‌قدر گران است که برای خانواده‌های ایرانی نمی‌صرفد. مطمئن باشید استارلینک گسترش پیدا نمی‌کند!

*خواسته اکثریت دلیل محکمی برای اجرای خواسته مردم نیست. آیه قرآن داریم که می‌گوید، اکثرهم لایعقلون، اکثرهم کافرون، اکثرهم مشرکون… قرآن در مقابل اکثریت است، خواست اکثریت معیار حق و باطل نیست.

*راستش من به دلیل اینکه کارم است، مجبورم در این تجمعات باشم، من خودم در اینستاگرام و تلگرام و… حضور دارم، ولی به خاطر مسوولیت و وظیفه‌ای که در قبال یک آدم دارم، ناچارم در این تجمع باشم. این آدم اگر به من بگوید، بالای اورست هم برو و شعار بده، من می‌روم!

source

توسط jahankhabari.ir