جوان آنلاین: ما نیازمند اعمال تحریم‌های اقتصادی و قطع شریان‌های حیاتی رژیم اشغالگر قدس در منطقه هستیم، فشار سیاسی کشور‌های اسلامی باید معطوف به توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها شود. 
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با جمعی از سفرای کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو کرد. 
در این نشست محمدباقر قالیباف خطاب به سفرا و نمایندگان کشور‌های اسلامی گفت: وظیفه شما به‌عنوان سفیران و فرستادگان کشور‌های اسلامی از این جهت خطیر و با اهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدان سلحشور در غزه لبنان یمن و سراسر جغرافیای کشور‌های اسلامی دولت‌های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان، محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین‌های اشغالی ترغیب نمایید. 
رئیس مجلس عنوان کرد: هر چند اکنون همه آزادی خواهان و وجدان‌های بیدار جهان از هر دین و ملیتی و با هر جایگاهی فریاد نفی استعمار و اشغال برآورده‌اند، اما کشور‌های اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ صفت صهیونیستی را بر تن برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می‌کنند باید تصویرگر و تحلیلگر درست این وقایع باشند و حمایتی قوی‌تر و صدایی رساتر از دیگران در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند. 
قالیباف گفت: ما و همه جهانیان شاهد هستند که رژیم نامشروع صهیونیستی چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده و بدون توجه به قواعد و اصول بین‌المللی شناخته شده کودک، زن، مرد، پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است. این باند جنایتکار در پرتو حمایت اربابان خود بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین‌الملل و کشتار غیر نظامیان داشته باشد به قصد تغییر ژئوپلتیک منطقه به نفع خود و غارت کشور‌های منطقه همه روزه خون بیگناهان را به زمین می‌ریزد و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیست. وظیفه همه کشور‌های اسلامی و تک تک افراد این است که حامی مظلومان مقاوم و مبارزان از جان گذشته جبهه مقاومت باشند. جمهوری اسلامی ایران با خون سرداران و سربازان خود در کنار مجاهدان جبهه مقاومت ایستاده و میدان دیپلماسی را هم برای تنگ کردن عرصه بر دشمن اشغالگر، فعالانه به‌کار گرفته است. 
قالیباف بیان کرد: در شرایط کنونی وحدت و وفاق کشور‌های اسلامی تأمین کننده امنیت و ضامن صلح و ثبات منطقه است. اشغالگران نشان داده‌اند که زبان گفتگو را نمی‌فهمند و سکوت و بی‌تفاوتی، خوی وحشیگری آن‌ها را بیدار می‌کند. نباید به این رژیم اجازه داد که از امکانات کشور‌های اسلامی برای جنایت علیه برادران و خواهران مسلمان بهره بگیرد. ما نیازمند اعمال تحریم‌های اقتصادی و قطع شریان‌های حیاتی رژیم اشغالگر قدس در منطقه هستیم فشار سیاسی کشور‌های اسلامی باید معطوف به توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها شود. ما بیش از هر چیز بر وحدت و اتحاد مسلمین تکیه داریم اتحاد ما دشمنان اسلام را در موضع ضعف قرار می‌دهد صدای واحد ما در حمایت از مردم فلسطین و غزه یا سایر ملت‌های مورد ظلم منطقه دشمن شکن است، اما چند دستگی ما خواست دشمن و باعث سرخوشی اوست جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از اتحاد امت اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کند.

source

توسط jahankhabari.ir