جوان آنلاین: دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران روز گذشته میزبان شخصیت‌های عالی‌رتبه کشوری و لشکری بود. شخصیت‌هایی که آمده بودند تا به «یحیی ابراهیم سنوار» قهرمان میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی ادای احترام کنند. همو که تمام عمر خود را صرف مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی کرد و در این راه ۲۲ سال را در زندان‌های این رژیم سپری کرد. یحیی سنوار همواره در حال مبارزه بود، چه آن روز‌ها که در زندان بود و چه پس از آزادی از زندان. عمر او در مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی عجین شده بود. بسیاری او را طراح عملیات پیروز «طوفان الاقصی» می‌دانند؛ عملیاتی که چنان ضربه‌ای به پایه‌های دفاعی، امنیتی و سیاسی این رژیم وارد کرد که بسیاری معتقدند در تحلیل تحولات باید به پیش از عملیات و پس از عملیات رجوع کرد. پس از شهادت و ترور اسماعیل هنیه، یحیی سنوار اگرچه جایگزین ایشان در دفتر سیاسی حماس شد، اما هرگز جامه مبارزه را از تن بیرون نکرد. هرچند ادعا‌های مضحکی درباره او ساخته و پرداخته کردند که از اسرای اسرائیلی برای خود سپر انسانی ساخته، در تونل‌های زیر زمینی پنهان است و حتی اشاره شد که از طریق همان تونل‌ها به خارج از غزه گریخته، اما همه این‌ها برای ترس از هیمنه این قهرمان بزرگ میدانی بود. حقیقتی که با چگونگی شهادت او در معرکه مقابله با دشمن صهیونیستی آشکار شد و بلکه او را به عنوان یک قهرمان و اسطوره به جهانیان معرفی کرد. 
روز گذشته شخصیت‌های لشکری و کشوری به دفتر جنبش جهادی حماس در تهران رفتند تا از چنین قهرمانی تجلیل کنند. 

 پاسخ متناسب به حمله رژیم صهیونیستی
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به عنوان اولین میهمان در دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران برای تسلیت شهادت یحیی سنوار رهبر حماس حضور پیدا کرد و با خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران دیدار و گفتگو کرد. 
رئیس‌جمهور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متأسفانه حکومت‌ها و قدرت‌هایی که دم از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی می‌زنند خودشان ناقضان تمام قوانین و حقوقی هستند که ادعا می‌کنند باید به آن پایبند بود. آن‌ها با مردمی می‌جنگند و دولتی را پشتیبانی می‌کنند که مردم را از خانه‌های خود آواره کرده، در حالی آن‌ها دنبال حق و سرزمین خودشان هستند. با تمام قوا کشور‌های اروپایی و امریکایی اسرائیل را مسلح کردند و با کمال پررویی از هر جنایت ضد بشری دفاع می‌کنند. وجدان‌های بیدار که دم از حقوق زنان و کودکان و حقوق انسانی می‌زنند، کجا هستند؟ این نشان می‌دهد آنچه این‌ها در دنیا به دنبالش هستند زور و قلدری است. کسانی که دنبال حق و عدالت هستند به هیچ وجه در مقابل خواست آن‌ها ساکت نخواهند نشست. وی افزود: این جنگی نیست که با کشتن یک یا چند نفر پایان یابد، جنگی است که با استقرار عدالت و در نظر گرفتن حقوق همه انسان‌ها امکان دارد تمام شود ولی با زور و حق کشی امکان ندارد. رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص حمله احتمالی رژیم اسرائیل هم گفت: هر حمله‌ای که انجام دهد، پاسخ متناسب خودش را خواهد داشت. 

 رژیم صهیونیستی تمام شده است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز گذشته در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید یحیی سنوار، با بیان اینکه امروز مقاومت اسلامی با جهان استکبار در جنگ و درگیری است چراکه کار رژیم اسرائیل خیلی وقت پیش تمام شده است، در توصیف یحیی سنوار گفت: شهید سنوار اسطوره مقاومت و الهام بخش جوانان بود، جوان‌های ایران امروز به شدت مشتاق حضور در جبهه برای پاکسازی و محو رژیم صهیونیستی هستند. سردار محمدرضا نقدی در ادامه با بیان اینکه از سوی گروه‌های مقاومت درخواستی برای نیروی رزمنده نشده، اما این جوانان قانع نمی‌شوند، گفت: این درخواست‌ها با دیدن صحنه‌های خشونت چندین برابر شده است. او برای جهاد و مبارزه از نظر دیپلماتیک امکان اینکه مردم ایران، پاکستان و افغانستان بتوانند حضور مستقیم داشته باشند مقدور نیست البته تاکنون مقداری از مسیر‌ها و راه‌ها بازتر شده است. نقدی این نکته را هم گفت که «دشمن هر غلط دیگری کند بیشتر این مسیر باز می‌شود و مشتاق هستیم که این مسیر جهاد باز شود. رژیم صهیونیستی دیگر تمام شده است و مهمات آن را نیز امریکا تأمین می‌کند، رژیم صهیونیستی امروز توانش در جبهه تمام شده و نمی‌تواند در مقابل مقاومت بایستد. امریکا و انگلیس آمدند تا مسیر دریایی رژیم صهیونیستی را باز کنند و امروز مقاومت در راه جنگ با امریکا و انگلیس است.»

 حماس قوی‌تر خواهد شد
علاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بدون تردید شهادت یحیی سنوار در جبهه مقاومت اثر دارد؛ گفت:، اما اثر آن مثبت و موجب اقتدار بیشتر خواهد بود. دیدیم که در این فاصله کوتاه یکی از سران نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید این آغاز کار است و این حرکتی که رژیم صهیونیستی شروع کرده و سران جبهه مقاومت را به شهادت می‌رساند از جمله اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار و شهید نیلفروشان اثری در اقتدار جبهه مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت بلکه حماس قوی‌تر خواهد شد و روحیه انتقام جویی تقویت می‌شود. وی افزود: اینکه مقاومت امروز خانه نخست وزیر منحوس رژیم اشغالگر را می‌زند، نشان می‌دهد که قدرتشان بیشتر شده و بدون تردید شهادت سنوار اقتدار بیشتر جبهه مقاومت را در پی دارد. 

 سنوار زندگی و شهادتی عاشورایی داشت
حجت الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید یحیی سنوار اظهار داشت: آقای سنوار تمام عمرش را در جهاد و در کنار مردم گذراند و تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی برای آزادی فلسطین داشت. زندگی آقای سنوار همان‌طور که خودش گفته بود که اینجا کربلایی دیگر تکرار می‌شود یک زندگی عاشورایی بود و شهادت وی هم عاشورایی رقم خورد. وی گفت: دشمن در یک سال گذشته خیلی عملیات روانی کرد که یحیی سنوار مردم را سپر انسانی کرده یا در تونل‌ها مخفی شده و این عملیات روانی در یک سال گذشته شکست خورد و این نشان داد که تا آخرین لحظه مقاوم و جنگنده بوده و با اسلحه جهاد در میدان و در کنار مردم بوده است. زندگی وی پر از درس و عبرت بود و شهادت وی او را تبدیل به اسطوره کرد و جوانان به حضور چنین شخصیتی افتخار کرده و از وی الگو خواهند گرفت. 

 راهی که با خون سنوار گشوده شد
خالد قدومی نماینده حماس در ایران هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شخصیت یحیی سنوار شخصیتی الهام بخش است. نماینده جنبش مقاومت فلسطین گفت: دشمن خیال می‌کند با این اقدامات و به شهادت رساندن برخی از رهبران مقاومت پیروز می‌شود در حالی که این یک خیال اشتباه است. خون پربرکت شهید سنوار راه جدیدی برای نابودی رژیم اسرائیل این غده سرطانی در منطقه فراهم خواهد کرد.

source

توسط jahankhabari.ir