به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه نشست هبات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که بار‌ها تاکید شده مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد.

مهاجرانی:

وی افزود: حتماً اگر موضوع افزایش بنزین به جمع‌بندی بخواهد برسد با مردم مطرح می‌شود و بدون آمادگی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت.

مهاجرانی اظهار داشت : همه تلاش‌ها هم بر این هست که علی رغم وجود فشار‌هایی که بر دولت وجود دارد کمترین فشار بر مردم تحمیل بشود.

وی در ادامه در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: موضوع حاکمیت مطلق ایران بر سه جزیره ابوموسی تنب کوچک و تنب بزرگ مورد تاکید جدی است و هیچ کسی حق ندارد به پاره تن ایران نگاه چپ بکند، لذا مطلقاً این موضوع پذیرفته نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این سه جزیره همیشه مال ایران بوده و اسناد تاریخی دارد و این موضوع را ثابت می‌کند، تاکید کرد: برخی کشورها دست از شیطنت‌های رسانه‌ای بردارند چون این چیزی بیشتر از یک بازی رسانه‌ای نیست و این موضوع مورد تاکید همه اعضای هیأت دولت قرار گرفته است.

مهاجرانی درباره‌ی رشد قیمت سکه طلا نیز گفت: قسمتی از افزایش طلا و دلار ناشی از نوسانات جهانی است؛ انس جهانی طلا بالا رفته است، شاهد یک حباب در حوزه سکه هستیم دولت دارد تلاش می کند با سیاست‌هایی که بانک مرکزی معمولا اتخاذ می‌کند این موضوع را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: دولت همه تلاش خود را می‌کند و دچار مشکل جدی نیز در این زمینه نیستیم؛ با وجود اینکه شرایط منطقه در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، امیدواریم هر چه زودتر ثبات به بازار طلا برگردد.

انتهای پیام/341

source

توسط jahankhabari.ir