به گزارش شهرآرانیوز، این شبکه خبری در این گزارش، افزود: با افزایش تنش‌ها در آسیای غربی و شکست تلاش‌های ایالات متحده برای کاهش درگیری‌ها، بسیاری از متحدان کلیدی آمریکا در جهان عرب به‌طور فزاینده‌ای در حال تعامل با ایران هستند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: با وجود رقابت تاریخی با ایران، کشور‌هایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال حاضر رویکرد خود را از تقابل مستقیم با تهران به دیپلماسی تغییر داده‌اند.

سی‌ان‌ان در ادامه به دیدار‌های اخیر میان مقام‌های ایرانی و رهبران عرب از جمله دیدار اخیر سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اشاره و این دیدار را نشان‌دهنده تغییر رویکرد ریاض در قبال تهران ارزیابی کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین با بیان اینکه ایران از همسایگانش تضمین‌هایی دریافت کرده است که از خاک و حریم هوایی آنها برای حمله علیه ایران استفاده نخواهد شد، نوشت: کشور‌های عربی از اقدامات غیرقابل پیش‌بینی (رژیم) اسرائیل در جنگ با حزب‌الله و حماس نگران هستند، زیرا این اقدامات می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر منجر شود.

سی ان ان در ادامه درباره دلایل نزدیک شدن کشور‌های عرب منطقه به ایران، افزود: نگرانی از گسترش جنگ به منطقه و کاهش اعتماد به آمریکا به عنوان یک پشتوانه امنیتی قابل اتکا، این کشور‌ها را به سمت تقویت روابط با ایران و اتخاذ رویکردی عمل‌گرایانه‌تر برای مدیریت تنش‌های منطقه سوق داده است.

منبع: ایرنا

source

توسط jahankhabari.ir