در طول هفت سال گذشته، نسخههای متفاوتی از آلپاین A110 معرفی شده است. اکنون نوبت به نسخه «آر تورینی» رسیده است، تا به عنوان گزینهای ارزانتر از آلپاین A110 نسخه R وارد میدان شود.
تفاوت میان این دو نسخه فقط به رینگهای 18 اینچی فیبرکربنی با روکش مشکی مات محدود شده است.
آلپاین A110 آر تورینی از پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با 300 اسببخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. هرچند این ارقام در نگاه اول چندان هیجانانگیز به نظر نمیرسد، اما توجه داشته باشید که به واسطه نصب رینگهای فیبرکربنی، وزن آلپاین A110 آر تورینی با 34 واحد کاهش به 1082 کیلوگرم رسیده است، که تفاوت چندانی با مزدا میاتا RF ندارد.
همچون نسخه R، آلپاین A110 آر تورینی به کاپوت، روکش موتور، باله عقب و دیفیوزر فیبرکربنی را به همراه دارد.
قیمت پایه آلپاین A110 آر تورینی در فرانسه، 106 هزار یورو تعیین شده، که تقریبا معادل با 114 هزار دلار است. این درحالی است که نسخه R با قیمت پایه 112 هزار یورو (121 هزار دلار) به فروش میرسد.
البته برای تجربه رانندگی با آلپاین A110 نیازی به پرداخت ارقام بالاتر از صد هزار دلار نیست، چراکه نسخه پایه این خودرو با قیمت 70 هزار دلار به فروش میرسد. تریمهای GT و S هم به ترتیب با قیمت 82 و 84 هزار دلار قابل خریداری است.
نکته جالب اینکه با وجود افزایش قیمت، تقاضا برای آلپاین A110 در سالهای اخیر افزایش یافته به نحوی که در سال 2022، رکورد تازهای در آمار فروش این مدل به ثبت رسید. به نظر میرسد که اوضاع در سال 2023 بهتر هم باشد و به همین دلیل، کارخانه رنو در Dieppe با ظرفیت کامل در حال فعالیت است.
رنو در حال مذاکره با شرکت AutoNation است تا آلپاین A110 را به ایالات متحده هم صادر کند. بنابر اعلام مدیرعامل رنو، در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با این شرکت، گزینههای دیگری نیز روی میز قرار دارد.
ظاهرا آلپاین قصد دارد نسخه قویتر از R را هم در آینده نزدیک عرضه کند. یک نمونه آزمایشی از این مدل هم در نوربورگ رینگ مشاهده شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source