همینطور که برخی سایت‌های خرید آنلاین در ایران به گام گرفته‌اند، اعتماد متقابل بین فروشندگان وخریداران از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت آنهاست. برای تضمین این اعتماد، روش‌های متعددی از جمله سیستم نظرات و امتیازدهی به فروشندگان وجود دارد. این سیستم‌ها با ایجاد یک محیط شفاف، به خریداران کمک می‌کنند تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند و فروشندگان هم مجبور می‌شوند که استانداردهای خدمت رسانی خود را افزایش دهند.

در یکی از سایت‌های تجارتخانه‌ای برتر ایران، مکانیزم از این نوع برای ارزیابی فروشندگان وجود دارد که می‌تواند به بهبود جوامع سازمان‌یافته‌ی تجاری کمک کند. امکان ارسال بازخوردهای مستقیم و شخصی‌سازی این فرآیند باعث شده است که هم خریداران و هم فروشندگان بتوانند به یکدیگر اعتماد کنند و همکاری‌های اثربخش‌تری داشته باشند.

توسط jahankhabari.ir