تنها ۳۶ درصد از کاربران اینترنت در اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۳، پیش از ارائه اطلاعات شخصی خود، بیانیه‌های سیاست حفظ حریم خصوصی را مطالعه کردند.

آگهی

به گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، بیش از نیمی (۵۴%) از کاربران اینترنت اجازه استفاده از داده‌های شخصی خود را برای اهداف تبلیغاتی ندادند و کمی بیش از نیمی (۵۱%) از آنها دسترسی به موقعیت جغرافیایی خود را محدود یا ممنوع کردند. 

افزون بر این، ۴۱ درصد از کاربران اینترنت در اتحادیه اروپا، دسترسی به نمایه (پروفایل) یا محتواهای خود را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی محدود کرد‌ه‌اند.

گزارش یورواستات حاکیست، تنها ۳۵ درصد از کاربران در سال گذشته میلادی بررسی کردند که وب‌سایتی که داده‌های شخصی خود را در آن ارائه می‌کنند، ایمن است یا خیر.

این گزارش حاکیست که تقریبا سه چهارم (۷۳٪) از کاربران اینترنت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به نحوی دسترسی به داده‌های شخصی خود را در فضای آنلاین مدیریت کردند.

اما سهم کاربران اینترنت که دسترسی به داده‌های شخصی خود را در سال ۲۰۲۳ مدیریت کردند در کشورهای اتحادیه اروپا متفاوت بود. بیشترین سهم در فنلاند و هلند (هر دو ۹۳ درصد) و پس از آن در جمهوری چک (۸۹ درصد) گزارش شده است.

در مقابل، کمترین سهم در رومانی (۵۲ درصد)، لتونی (۵۵ درصد) و اسلوونی (۵۷ درصد) ثبت شده است.

source

توسط jahankhabari.ir