به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  همه‌چیز به 9 آذرماه برمی‌گردد روزی که شبکه‌های تلویزیون وارد مدار جدیدی از کیفیت تصویری شدند. به این واسطه در قالب دو بسته، 13 شبکه سراسری و بین‌المللی HD شدند؛ شبکه‌های یک، مستند، سه، آی‌فیلم، ورزش، نسیم، کودک (پویا)، خبر، نمایش، افق، ایران‌کالا، تماشا و العالم.

چندی بعد چند شبکه دیگر هم قابلیت نمایشی خودشان را بالاتر بردند و از فروردین‌ماه سال گذشته پخش HD شبکه‌های دو، قرآن، جام‌جم(ماهواره)، شبکه‌های استانی باران و سهند (گیلان و آذربایجان شرقی) نیز آغاز شد. چندی بعد در 12 آبان‌ماه سال گذشته شبکه امید هم به چرخه شبکه‌هایی اضافه شد که HD شدند. حالا نوبت به دو شبکه دیگر شبکه‌های چهار و آموزش سیما رسیده است.

این خبر را محسن برمهانی معاون سیما در بازدید از شبکه‌های چهار، آموزش و قرآن و معارف اعلام کرده است. او گفت: این نوید را می‌دهم که در آینده نزدیک این شبکه (چهار سیما) و شبکه آموزش با کیفیت پخش HD تقدیم مخاطبان می‌شود.

او همچنین به موضوع عدالت‌گستری اشاره کرد که یکی از مصادیق افتخارآمیز آن ماحصل تلاش همکاران شبکه آموزش در فعال بودن «مدرسه تلویزیونی ایران» و «مدرسه کنکور» است.

برمهانی همچنین خبر داده که در حال رایزنی با سازمان‌ها و نهادهایی هستند تا حدود 400  تلویزیون برای مدارس در مناطق محروم فراهم شود. به تعبیر معاون سیما این طرح قرار است از روز دانش آموز سیزدهم آبان کلید بخورد که دانش‌آموزان بتوانند آموزش دروس را از قاب تلویزیون بینند.

انتهای پیام/

source

توسط