عمیقا میتوان این مورد را تضمین کرد که طول گیم پلی کوتاه بازی های این لیست جذابیت داستانی و سطح عمیق آنها در گیم پلی و داستان سرایی را از بین نمیبرد. برای آشنایی با ماندگارترین و بهترین بازی های کوتاه دنیای گیم با پلازا همراه باشید.

همیشه‌ی خدا گیم پلی های طولانی و یا طراحی های خارق العاده جواب نمیدهند گاهی اوقات این گیمر است که تعیین میکند تصمیم دارد با چه چیزی رو به رو شود و آن موقع است که ضعف بارز بازی های مطرح جهانی نمایان میشود. بازی هایی نظیر What Remains of Edith Finch و The Stanley Parable برای جبران گیم‌ پلی محدود خود اقدام به طراحی گرافیک های برجسته نمودند و همین موضوع سبب شد تا شاهد حضور آنها در لیست هایی نظیر بهترین بازی های کوتاه برای کامپیوتر باشیم. اگر به دنبال بهترین بازی های کوتاه که یک روزه تمام می شود هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین بازی های کوتاه

بازی کوتاه یک روزه شاید عنوانی نه چندان جذاب برای گیمرهای امروزی باشد زیرا بسیاری از کاربران عمیقا به دنبال مراحلی هستند که در کنار جذابیت های بالا آنها را برای زمان های طولانی سرگرم کند. اما گروهی دیگری از کاربران به دلایل مختلفی نظیر مشغله های کاری و یا نداشتن زمان و حتی تجربه جدید یک بازی کوتاه به سمت گزینه های این چنینی می آیند. اگر شما به هر دلیل وارد این مقاله شده اید و تصمیم دارید بازی های کوتاه را بهتر بشناسید باید بدانید که مکان مناسبی برای اینکار انتخاب نموده اید. در ادامه با لیستی خوب از بازی های کوتاه در کلاس و مکان های عمومی آشنا خواهید شد.

1. Firewatch؛ بهترین بازیهای کوتاه

1. Firewatch بهترین بازیهای کوتاه


  • پلتفرم ها : نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، مک‌اواس ، مایکروسافت ویندوز و سرویس های ابری ایکس باکس و مکینتاش
  • شرکت سازنده : Campo Santo
  • سال انتشار : 2016

Firewatch یک بازی بصری زیبا و کاملا دوست داشتنی بوده که حامل پیامی تاریک است. داستان و سبک بازی در پاییز جریان داشته که قرار است شما را با سبک هنری جدیدی از بازی های کوتاه مواجه کند. داستان بازی در مورد شخصی به نام هنری بوده که یک سال پس از آتش سوری یلوستون که در سال 1988 در جنگل های ملی شوشون رخ داد جریان داشته است. هنری اخیرا با رویدادهای عجیبی همراه شده و همین موضوع سبب جذب تمرکز فراگیر و همه جانبه او شده است. او برای یافتن اطلاعاتی جدید به جنگلی که در گذشته مامور خاموش کردن آتش بود میرود.

همچنین بخوانید :

وقایع جدید و مرموزی را پیدا میکند و متوجه میشود که او با توطئه ای که سال ها در انتظارش بود مواجه شده است. هنری از طریق یک رادیو با سرپرست خود تماس میگیرد و همین موضوع سبب آغاز ماجراجویی های او میشود. داستان بازی Firewatch 4 ساعت بیشتر نیست اما جذابیت های ظاهری و معمایی های خوبی را در اختیار شما قرار میدهد.

2. Telltale’s The Walking Dead Season 1؛ بازی های کوتاه ترسناک

2. Telltale's The Walking Dead Season 1 بازی های کوتاه ترسناک


  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، اندروید، نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۳ ، ایکس باکس وان ، ایکس باکس 360 ، مایکروسافت ویندوز ، ای او اس و مکینتاش
  • شرکت سازنده : Howyaknow, LLC‏
  • سال انتشار : 2012

بازی ویدیویی و ترسناک Telltale’s The Walking Dead Season 1 یک محصول طولانی بوده اما فصل بندی آن سبب شده تا بازی در قالب قسمت های مختلف و کوتاه تر منتشر شود. در فصل اول بازی باید بدانید 5 مرحله برای شما درنظر گرفته شده که مجموع مدت زمان آنها به 10 ساعت میکشد. جزئیات اصلی بازی را تقریبا همگی میدانیم زیرا این بازی برگرفته از یک سریال تحت همین عنوان بوده اما میزبان شخصیت های جدید و داستانی سرایی بهتری است.

همچنین بخوانید :

در بازی Telltale’s The Walking Dead Season 1 باید به دنبال بقاء و مبارزه با نیروهایی باشید که تا دیروز آنها را به عنوان انسان میشناختید اما اکنون به زامبی تبدیل شده اند. یافتن مکانی مناسب برای زندگی و استراحت کار دشواری بوده است که در این میان باید حواستان به امنیت جانی خودتان و هم گروهی هایی که دارید نیز باشد. جهت مبارزه با زامبی ها سلاح های خوبی برایتان درنظر گرفته شده است که با دستیابی به آنها میتوانید زامبی های خطرناکی که سدراهتان شده اند را نابود کنید.

3. The Stanley Parable؛ بازی های کوتاه PC

3. The Stanley Parable بازی های کوتاه pc


  • پلتفرم ها : مک‌اواس، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش
  • شرکت سازنده : Galactic Cafe
  • سال انتشار : 2013

بازی The Stanley Parable یک محصول بسیار کوتاه است که بسته به تصمیمات گیمر پیش خواهد رفت. در حالی که بسیاری از بازی های امروزی مسیر مشخصی را برای کاربر تعیین میکنند این بازی با ارائه حالت های مختلف و دسترسی های آزادانه کاربر را در محیطی قرار میدهد که امکان مشاهده نتایج تصمیمات خود را داشته باشد. این تجربه منحصر به فرد از بازی The Stanley Parable که ارزش بالایی داشته میتواند شما را برای مدت زمان 1.5 ساعت سرگرم کند.

همچنین بخوانید :

در میان بهترین بازی های کوتاه این محصول کوتاه ترین گیم پلی ممکن را ارائه میدهد اما پورتال جالب آن میتواند شما را در نقش یک قهرمان خاموش قرار دهد. داستان بازی The Stanley Parable در مورد شخصی است که در ساختمان اداری محل کار خود تنهاست. در حالی که یک راوی مطلقا تلاش میکند استنلی را راهنمایی کند اما او گاهی اوقات جسارت بیشتری به خرج میدهد و گفته های راوی را نادیده میگیرد. شوخی های خنده دار خوبی در بازی وجود داشته است که میتوانید شاهد پایانی عجیب و غریب در بازی باشید.

4. What Remains of Edith Finch؛ بهترین بازی داستانی کوتاه

4. What Remains of Edith Finch بهترین بازی داستانی کوتاه


  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، نینتندو سوئیچ ، ایکس باکس وان ، مایکروسافت ویندوز ، ای او اس، ایکس باکس سری ایکس و اس
  • شرکت سازنده : Giant Sparrow
  • سال انتشار : 2017

What Remains of Edith Finch یکی دیگر از بازی های کوتاه این لیست بوده است که میتواند یک شبیه ساز واقعی در دنیای خیالی باشد. طرح و گرافیک بازی جبران بسیار خوبی برای کوتاه بودن گیم پلی است که باید بدانید مدت زمان این بازی 2 ساعت بوده است که اگر کمی مراحل بیشتری را انجام دهید به 3 ساعت نیز طول خواهد کشید. در بازی What Remains of Edith Finch گیمرها باید نقش یابنده خانه عظیم و بزرگ فینچ باشند.

همچنین بخوانید :

ادیت شخص اصلی داستان است که او هر سرنخی را برای یافتن خانه پیگیری میکند زیرا اطلاعاتی به او رسیده که آخرین عضو خانواده اش زنده بوده است. در طول بازی از اکشن های تصویری و یا هیجانات کاذب دور خواهید بود و فقط و فقط باید مسیر های منتهی به خانه را پیگیری کنید. بازی What Remains of Edith Finch گزینه خوبی برای سرگرمی کوتاه مدت است.

5. Florence؛ بازی های کوتاه و خنده دار

5. Florence بازی های کوتاه و خنده دار


  • پلتفرم ها : نینتندو سوییچ، اندروید، iOS، مک، ویندوز
  • شرکت سازنده : Mountains
  • سال انتشار : 2018

بازی فلورانس در حقیقت یک پروژه هنری زیبا و داستانی بوده که در زمان اجرای آن علاقه مند به ادامه خواهید بود. گیم پلی 30 دقیقه ای بازی در مورد دختری بوده که احساس میکند در روال کاری خود خواب های مربوط به شبکه های اجتماعی را میبیند که در آنها گرفتار شده است. تمام این موارد از زمانی آغاز میشود که او با یک عشق رو به رو میشود و دیگاه کلی خود نسبت به جهان فعلی را تغییر میدهد. گیمر در بازی فلورانس باید احساسات مختلفی را از دعوا، عاشق شدن و جدایی تجربه کند تا بتواند به عشق واقعی برسد.

سخن پایانی

نظرتان نسبت به لیست چه بود؟ آیا مقاله “بهترین بازی های کوتاه دنیای گیم را بشناسید” توانست بازی های کوتاه خوبی را برایتان معرفی کند یا خیر؟ شما عزیزان در پایان میتوانید نظر خود نسبت به گزینه های معرفی شده را بیان کنید. با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود. همچنین میتوانید بازی های مدنظر خود را باما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط