کارمندان OpenAI خطاب به هیئت مدیره اعلام کردند که در صورت بازنگشتن سم آلتمن، استعفا داده و به مایکروسافت می‌پیوندند.

اوپن ای‌آی یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی آمریکایی است که هدفش توسعه هوش مصنوعی دوستانه برای خدمت به بشریت است، اما این روزها خبر های خوبی از آن به گوش نمی‌رسد.

وب سایت وایرد از استعفای 505 نفر از 700 کارمند OpenAI می‌نویسد. کارمندان OpenAI که تصمیمات ناگهانی هیئت مدیره را نوعی تهدید برای موقعیت شغلی خود تلقی می‌کنند، این تصمیمات را به ضرر شرکت و اهدافش می‌دانند و قصد دارند به مایکروسافت بپیوندد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کارمندان OpenAI خواستار استعفای هیئت مدیره شدند

مایکروسافت نیز طی بیانیه‌ای غیر منتظرانه اعلام کرد سم آلتمن مدیر عامل و گرگ بروکمن رئیس سابق هیئت مدیره OpenAI با هدف رهبری تیم تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته، استخدام کرده است.

بر اساس گفته کارمندان معلوم شد که مایکروسافت به آنها اطمینان داده که در واحد تجاری جدیدش برای همه آنها موقعیت شغلی در نظر دارد. حتی در نظر گرفته شده که این افراد پس از پیوستن به مایکروسافت مستقیما با شخص سم آلتمن کار خواهند کرد. گرچه گفته می‌شود که این نامه استعفای کارمندان پیش از پیشنهاد‌های جذاب مایکروسافت و جدایی قطعی سم آلتمن نوشته شده اما به هر حال کارمندان گفته‌اند که اگر هیئت مدیره استعفا ندهد و سم آلتمن و گرگ بروکمن بازنگردند آنها OpenAI را ترک می کنند.

Resignation of Open AI employees



ایلیا سوتسکیور، دانشمند ارشد OpenAI که نقش پررنگی در اخراج آلتمن داشت، امروز در ایکس «توییتر سابق» پشیمانی خود را نسبت‌ به هرج‌و‌مرج ایجادشده در شرکت ابراز کرد: «عمیقا بابت مشارکتم در اقدامات هیئت‌مدیره پشیمانم. من هرگز نمی‌خواستم به OpenAI آسیب بزنم.»

در بخشی از نامه‌ی استعفای کارمندان معترض که تعداد آنها رو به افزایش هم هست آمده که: «کار ما روی ایمنی و قانون‌مندی هوش مصنوعی، هنجارهای جهانی را شکل می‌دهد.»

از آنجاییکه هیئت مدیره‌ی OpenAI قصد استعفا ندارد و مدیرعامل جدیدش را هم انتخاب کرده، احتمالا به‌زودی شاهد استعفای دسته‌جمعی کارمندان OpenAI خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ای این تصمیم کارمندان OpenAI چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط